Campus Salut

“Innovem en Envelliment Saludable” la cocreació al servei de la innovació

El Campus Salut de la Universitat de Girona i IDIBGI reuneixen a recercaires, administració, empreses i membres de la societat per reflexionar conjuntament i generar solucions i projectes que facilitin l’envelliment saludable.

La transició demogràfica provocada per l’augment exponencial del nombre de persones grans impactarà a gairebé tots els aspectes de la nostra societat. Addicionalment, la situació excepcional que vivim està afectant la salut i el benestar de les persones grans de manera particular.

En aquest context, el Campus Salut de la Universitat de Girona i l’IDIBGI han organitzat el fòrum “Innovem en envelliment saludable”, una oportunitat que ha permès unir a més de 50 agents dels àmbits de la recerca i la innovació, de l’administració pública, de l’empresa i el sector privat i dels usuaris finals de la innovació, en una actuació col·laborativa per plantejar solucions basades en l’expertesa i les capacitats científiques a aquest repte global.

Durant els dies 29 i 30 de juny i 1 de juliol s’han mantingut cinc sessions de treball en les que una cinquantena de veus expertes i rellevants han intercanviat opinions per construir, de manera col·laborativa propostes concretes per afrontar el repte de la innovació en l’envelliment saludable. L’objectiu de les sessions ha estat el de generar propostes d’accions i projectes concrets i implementables encaminades a resoldre les necessitats i reptes en envelliment saludable. Partint dels problemes no resolts identificats pels agents que han participat a les sessions de treball, en aquest espai de diàleg s’han estimulat les interrelacions per acotar i abordar els reptes a través de solucions recolzades en la recerca, la transferència de coneixements i tecnologia, la innovació i la prestació de serveis científics i tecnològics.