Campus Robòtica

Visió artificial per al control de qualitat del tallatge de peces de roba en la indústria tèxtil 4.0

El centre tecnològic Eurecat mostra a Advanced Factories un nou sistema de visió artificial que valida les mides del tallatge d’una peça de roba per automatitzar-ne el control de qualitat

Eurecat impulsa a través d'Advanced Factories un nou sistema de visió artificial que valida les mides del tallatge d’una peça de roba per automatitzar-ne el control de qualitat desenvolupat en el marc del projecte FASHIONAUT, enfocat a donar impuls de la indústria 4.0 en el sector tèxtil gràcies a la robotització i l’automatització de la confecció per a petites i mitjanes empreses.

Aquest projecte, liderat pel Cluster Català de la Moda (MODACC), ha introduït les tecnologies digitals, la robotització i l’automatització en el procés de producció del sector de la confecció de peces de roba per millorar-ne la flexibilitat, obtenir una major qualitat amb un menor impacte en el medi ambient i millorar la productivitat de les pimes del sector.

“L’aplicació de tecnologies digitals de visió artificial permet l’automatització de la comprovació de les mesures necessàries durant el procés d’inspecció de qualitat de la producció de les peces de roba, reduint el temps de producció de les empreses i incrementant la qualitat del producte”, explica el promotor tecnològic de la Unitat de Robòtica i Automatització del centre tecnològic Eurecat, Jesús Pablo González.

En el projecte FASHIONAUT, “s’han desenvolupat solucions per abordar reptes tecnològics del sector relacionats amb la robòtica col·laborativa, la manipulació d’objectes deformables i la visió per computació, per avançar cap a una indústria tèxtil 4.0 i la transformació digital de les pimes i empreses del sector”, afegeix.

Font: Eurecat