Campus Patrimoni Cultural i Natural

Presentació del Pla d’Acció de la candidatura de la Costa Brava com a Reserva de la Biosfera

L’acte va comptar amb la participació del director científic del Campus Patrimoni Cultural i Natural, el Dr. Josep Vila

Aquest dimecres 13 de novembre s’ha presentat a Palafrugell el document de proposta del Pla d’Acció, resultat de les diferents sessions de participació que es van fer entre la tardor i hivern del 2018 i del treball tècnic de l’equip redactor, sobre la candidatura de la Costa Brava per tal de convertir-se en Reserva de la Biosfera.

Van participar en la presentació del Pla Anna Barnadas, diputada delegada de Medi Ambient de la Diputació de Girona; Josep Vila, director científic del Campus Patrimoni Cultural i Natural de la Universitat de Girona i Miquel Ventura, director de la Fundació Mar. Van assistir a l’acte Josep Piferrer, alcalde de Palafrugell; Isabel Junquera, consultora; i Marc Marí, cap del Servei de Medi Ambient de la Diputació de Girona, a més de representants de les administracions i agents socioeconòmics que van participar en les sessions de participació.

El procés de participació ha estat obert a la ciutadania, englobant l’àmbit territorial dels 116 municipis que integren les unitats del paisatge de la Costa Brava i el seu corresponent àmbit marí. Sent així, s’ha pogut conèixer la percepció de les persones i entitats participants sobre l’estat actual de la Costa Brava en relació amb els Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides, i s’han proposat diferents actuacions per tal d’assolir aquests objectius i fer possible que aquest territori esdevingui Reserva de la Biosfera.

A continuació podeu trobar la presentació dels Treballs per a la candidatura de la Costa Brava a Reserva de de la Costa Brava a Reserva de la Biosfera de la Unesc

Per més informació sobre el procés participatiu de la Candidatura Costa Brava a Reserva de la Biosfera UNESCO cliqueu al següent enllaç, on hi trobareu tota la documentació relacionada.