Campus Patrimoni Cultural i Natural

Els reptes i oportunitats de la gestió del paisatge per la prevenció d'incendis, a debat a la UdG

El 31 de març es van celebrar les I Jornades Universitàries d'incendis forestals, organitzades pel Campus Patrimoni Cultural i Natural i la Fundació Pau Costa

El Campus Patrimoni Cultural i Natural ha organitzat, conjuntament amb la Fundació Pau Costa, les I Jornades Universitàries d’Incendis Forestals.

L’objectiu d’aquesta jornada ha estat ampliar el coneixement general sobre els incendis forestals, l’ús del foc i la gestió del paisatge, per tal que la comunitat universitària i els agents del territori coneguin de primera mà uns fenòmens amb molt d’impacte a Catalunya i les eines que s’utilitzen per a la seva gestió.

Durant la sessió, celebrada el 31 de març, s’han pogut escoltar les visions i experiències d’agents involucrats en la gestió dels incendis, tant de manera directa (bombers, ADF, GRAF) com per part de les diferents administracions amb competències, com és el cas de la Diputació de Girona o la Generalitat de Catalunya. Així mateix, els investigadors de la UdG Pere Pons i Diego Varga han aportat  la perspectiva de la recerca, des del punt de vista de la biodiversitat i també, presentant com elements tecnològics com drons o satèl·lits poden contribuir a minimitzar el risc d’incendi. La ponent Imma Oliveras, de l’Institut de Recerca per al desenvolupament de Montpellier, va presentar la innovadora experiència de l’ús del foc al Brasil com a eina de gestió el paisatge.

La sessió de ponències es va acompanyar posteriorment d’una visita pràctica de camp, el dissabte 2 d’abril.