Campus Patrimoni Cultural i Natural

El projecte MEHMED arriba al seu equador

Liderat pel Departament de Geografia de la UdG, el seu principal objectiu és implementar un màster sobre canvi ambiental a les vuit universitats sòcies del Magrib

El projecte MEHMED neix amb la voluntat d’un conjunt d’universitats del mediterrani Occidental de formar una aliança que ajudi a preparar als estudiants en el canvi ambiental, el repte ambiental i social més gran que el planeta ha d’afrontar. La nova realitat ambiental té unes conseqüències directes quant a incidències, que afecten l’estabilitat social, econòmica, política, mediambiental i a més posen també en risc el patrimoni natural i cultural propis de la conca mediterrània. El projecte neix com a forma de reacció davant d’aquesta situació, formant una nova generació de tècniques i responsables que facilitin l’adaptació de la nova realitat i la minimització dels impactes de l’activitat humana per prevenir-ne un futur agreujament.

En aquest context, els principals objectius del projecte Mediterranean Environmental Change Master Study and Ecosystem Building (MEHMED), liderat per la UdG i amb participació d’un total de 14 universitats i centres de recerca, són:

1. El disseny, acreditació, implementació i avaluació de màsters de canvi ambiental en diverses universitats dAlgèria, el Marroc i Tunísiaprenent com a referència argumental en la proposta i punt d’inspiració pràctica el màster de canvi ambiental de la UdG. A més de reforçar els vincles amb empreses privades, institucions públiques i ONG per millorar les oportunitats professionals dels futurs estudiants del Màster.
  2. L’establiment duna xarxa duniversitats per treballar conjuntament i ajudar a garantir la sostenibilitat futura del projecte. Per arribar a integrar-se a la xarxa UNIMED i establir una subxarxa sobre “canvi ambiental”.

Finançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea, el projecte es va iniciar el 2019 i té una durada de tres anys. En l’actualitat es troba en un moment clau, a la meitat del seu període d’execució, havent-se assolit grans avenços sobre els objectius previstos. Així, s’han acreditat formalment cinc màsters a diverses de les universitats participants: tres a universitats del Marroc: Université Sidi Mohamed Ben Abdellah, University of Abdelmalek Essaadi i Université Mohammed Premier; i dos a Tunísia: Univeristy of Sousse i University of Monastir. En poc temps, s’espera aconseguir l’acreditació dels tres màsters restants en universitats d’Algèria.

Paral·lelament, el passat mes de juliol de 2020 es va fer oficial el llançament de la subxarxa UNIMED sobre Canvi Climàtic i Ambiental.

Per més informació sobre el projecte MEHMED, visiteu: