Campus Cohesió i Compromís Social

3a Reunió del Consell Assessor Sectorial del Campus Cohesió i Compromís Social

En aquesta trobada, en format virtual, el director científic del Campus, Quim Brugué, va exposar les principals accions de 2020 i la projecció del Campus pel 2021.

El passat 29 de gener va tenir lloc la tercera reunió del Consell Assessor del Campus Cohesió i Compromís Social de la Universitat de Girona, en una sessió virtual en la que es va realitzar un balanç de l’activitat del Campus durant el seu segon any i es van presentar i debatre les principals actuacions per l’any 2021.

El Consell Assessor del Campus, que es reuneix una vegada l’any, exerceix de fòrum de debat aportant visió crítica independent, coneixement expert i assessorament sobre aspectes estratègics del Campus, com per exemple el model de relació amb els agents del sector o el funcionament, planificació i activitats del Campus.

En el marc d’aquesta sessió, es van exposar algunes accions relacionades amb alguns dels àmbits de focalització del Campus.

En l’àmbit dels Moviments migratoris, es va presentar al Consell Assessor, el futur màster de la UdG, “Màster en moviments migratoris del segle XXI”, així com relacionat també amb aquest àmbit, la jornada sobre Racisme(S) que va tenir lloc el novembre passat.

En relació amb l’àmbit educatiu, es va exposar el suport i col·laboració que es fa des del Campus i la UdG a la tasca de l’Aliança 360, i en l’àmbit de la governança, les diferents trobades fetes i projectades, amb el grup de treball del territori.

La sessió va comptar amb la presència de Pau Batlle i Amat, cap de l'Àrea de Promoció de la Salut, Benestar i Atenció a les Persones, Diputació de Girona; Adama Boiro, mediadora sociocultural i membre de l’Espai Antiracista de Salt – Girona; Teia Fàbrega Pairó, directora del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa;  Ismael Palacín i Giner, director de la Fundació Jaume Bofill; Lluís Puigdemont i Reverter, president del Consell de Cooperació al Desenvolupament; Albert Quintana i Oliver, coordinador de la Xarxa Territorial de Girona-Educació 360 (MRP Girona); Imma Quintana Portolés, de l’Equip Tècnic d'Inclusió del Consell Comarcal de l'Alt Empordà; Anna Teixidor Colomer, periodista de TVC i Lluís Torrens i Mèlich, director de Planificació i Innovació de l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona; Sònia Fuertes Ledesma, presidenta d’Entitats Catalanes d’Acció Social; Pilar Gargallo Otero, presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya; Quim Brugué, Director Científic del Campus, Elena Soler, tècnica del Campus i Josep Calbó Angrill, vicerector de Projectes Estratègics.

Es van excusar de la reunió Oriol Amorós i March, secretari d'Igualtat Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya; Beatriu Guarro i Picart, presidenta de SOS Racisme Catalunya i Ismael Peña López, director general de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya.

A l’apartat del web Consell Assessor podreu trobar-hi més detalls.