Campus Cohesió i Compromís Social

Màster en Moviments Migratoris en el segle XXI: Conceptes, Realitats i Accions

La Facultat d’Educació i Psicologia (FEP) incorpora el curs vinent (2021/2022) un nou màster a la seva oferta acadèmica, el Màster en Moviments Migratoris en el segle XXI: Concepetes, Realitats i Accions.

El màster sorgeix de la necessitat de formar, en profunditat i de manera interdisciplinària, a persones perquè desenvolupin capacitats de reflexió i gestió eficaç dels processos d’inclusió de la població immigrant promovent el diàleg intercultural i la cohesió social. Va dirigit tant a persones que han finalitzat els estudis de grau i volen aprofundir en l’anàlisi dels moviments poblacionals, el seu impacte i gestió, com també a professionals de l’àmbit social, jurídic i humanístic que volen reflexionar, avaluar i fer propostes de reformulació rigoroses dels programes que estan duent a terme les organitzacions on treballen.

L’objectiu del màster és aportar als seus estudiants el coneixement interdisciplinari sobre els moviments migratoris en l’àmbit internacional, espanyol i català, així com preparar-los per a convertir-los en professionals competents per a la planificació, direcció, gestió i avaluació de polítiques i mesures que s’adopten per a abordar el desplaçament de les persones.

Compta tant amb el vessant professional com de recerca per a les persones que:

• O bé desitgen millorar els seus coneixements per aplicar-los a la intervenció, la gestió i l’avaluació dels processos migratoris;
  • O bé desitgen aprofundir els seus coneixements per tal d’obtenir una formació avançada en recerca sobre migracions i processos d’inclusió i cohesió social.

El Campus Cohesió i Compromís Social està vinculat al màster i promovem la relació entre les empreses i institucions del sector i els/les estudiant per a que puguin fer les pràctiques (optatives) en institucions, entitats o grups de recerca de la universitat.

Col·laboració de les institucions del territori

El màster vol obrir-se a la col·laboració amb les institucions del territori. Com es pot fer?

• Participant en els seminaris donant a conèixer projectes que estigueu portant a terme.
  • Implicant-se en Treballs de Fi de Màster que analitzin en profunditat algun projecte de l’entitat si així s’acorda. Més informació...
  • Acollint d’estudiants en pràctiques. Més informació...
  • Participant en la definició d’interessos de recerca lligada a les necessitats del territori en l’àmbit de les migracions.
  • Apadrinant estudiants amb beques de matrícula del màster o bé, finançant una part de la matrícula dels seus treballadors perquè puguin formar-se.