Campus Cohesió i Compromís Social

Els dies 2,3 i 4 de setembre van tenir lloc (per primera vegada en format virtual) els Living Lab Days, la trobada anual de la comunitat de Living Labs organitzada per The European Network of Living Labs (ENoLL), la Federació Internacional de Living Labs acreditats a Europa i a la resta del món.

Els Living Labs representen un enfocament de gestió de processos d’innovació oberta, on hi participen diversos stakelholders i usuaris finals per cocrear, provar i avaluar la innovació en entorns oberts, col·laboratius basats en uns paràmetres de realitat.Així, els Living Labs promouen l’assaig de solucions i prototips en entorns d’experimentació per la validació de productes i tecnologies innovadores sorgides de processos de co-creació entre els agents de la quàdruple hèlix (recerca, administració pública, sector privat i societat civil).

Es tracta d’una aproximació interessant i d’èxit contrastat per a la dinamització d’ecosistemes territorials innovadors, objectiu principal del Programa de Campus Sectorials, motiu pel qual les tècniques del Campus Patrimoni Cultural i Natural i Cohesió i Compromís Social van assistir a l’esdeveniment en línia.

Durant els 3 dies de congrés es van presentar les darreres novetats de recerca en l’àmbit dels Living Labs i es van programar més de 20 workshops especialitzats, orientats a la cocreació d’idees i solucions, la generació de debat i la presa de contacte amb participants de cara a futures col·laboracions i projectes. L’edició del 2020 ha estat centrada en el lema Connecting people&technology towards a citizen centered digital future.

Així mateix, diversos membres de l’equip tècnic del programa de Campus Sectorials també participaran a l’edició d’enguany del Virtual Learning Lab, el programa de capacitació sobre els elements clau dels Learning Labs i les seves eines i metodologies i un espai per compartir experiències i interaccionar amb iniciatives d’èxit alineades amb els àmbits d’especialització dels Campus.

Més informació sobre els Digital Living Lab Days cliqueu aquí.