Campus Cohesió i Compromís Social

Visita del Campus al grup de recerca MIGREL, de la VID Specialized University of Norway a Stavanger

La trobada entre el Campus Cohesió i Compromís Social, i els membres del grup de recerca MIGREL del Centre for Intercultural Communication va tenir lloc el 29 de gener a la ciutat de Stavanger, Noruega.

Arrel de la visita del Campus Cohesió i Compromís Social al Brokerage Event el 27 de novembre a Bratislava, es va establir relació amb l’Oleksandr Ryndyk, investigador del grup de Recerca MIGREL de la VID Specialized University of Norway. Aquest investigador forma part del Centre of Intercultural Communication (SIK) de la mateixa universitat.

Aprofitant la visita del campus a la conferència GeoInno i a la conferència final del projecte RUNIN sobre el paper de les universitats en el desenvolupament regional a través de la innovació, a Stavanger (Noruega), la tècnica del campus va fer una visita al SIK per trobar-se amb alguns dels membres del grup de recerca MIGREL (Migration, Religion and Intercultural Relations).

Aquest grup de recerca s’emplaça dins el SIK, un dels quatre centres de recerca estratègica de VID, que treballa principalment amb temes de migració i diversitat, des de la vessant de la construcció subjectiva de les identitats.

El grup de recerca MIGREL centra la seva activitat en temes de religió, cultura i estudis globals, i recentment ha començat a actuar en treball social. El grup ha desenvolupat projectes rellevants com ara el FAMAC, entre 2016 i 2019, amb l’ajut de finançament nacional. Aquest projecte anomenat “Migrants polonesos a Noruega, Suècia i Regne Unit” estableix una comparació de l’estat del benestar a diferents països en relació als serveis per les persones migrants d’origen polonès. Un altre projecte, anomenat “Aspiració laboral dels refugiats nouvinguts a Rogaland”, posa en relació a la població migrada amb les ambicions, expectatives i la realitat que es troben quan arriben al país d’acollida. També tracten altres temes d’interès, com ara el benestar d’infants, joves i famílies, i temes de construcció de rumors cap a la població d’origen estranger.

Mitjançant aquesta trobada s’han establert relacions, posat interessos en comú i s’ha donat peu a col·laboracions futures entre la UdG i el SIK de la VID Specialized University of Norway.