Campus Cohesió i Compromís Social

2a Reunió del Consell Assessor Sectorial del Campus Cohesió i Compromís Social

Durant la reunió es va exposar tant el recorregut del Campus en aquest primer any com les principals actuacions i projectes pel 2020, detectant també la idoneïtat de fer una reflexió estratègica per garantir la connexió d’aquestes amb la missió general del Campus.

El passat 12 de desembre va tenir lloc la segona reunió del Consell Assessor del Campus Cohesió i Compromís Social de la Universitat de Girona, en una sessió en la que es va realitzar un balanç de l’activitat del Campus durant el seu primer any d’existència i es van presentar i debatre les principals actuacions per l’any 2020.

El Consell Assessor del Campus, constituït el 24 de març de 2019, està integrat per un grup reduït de persones escollides per la seva trajectòria professional i personal amb autoritat reconeguda i indiscutible en el sector. El Consell exerceix de fòrum de debat aportant visió crítica independent, coneixement expert i assessorament sobre aspectes estratègics dels Campus, com per exemple el model de relació amb els agents del sector o el funcionament, planificació i activitats del Campus.

En el marc d’aquesta sessió, es va exposar la manera de fer del Campus, basada en teixir complicitats entre els diferents agents territorials que participen en l’ecosistema del compromís i de la cohesió social. La dinamització d’aquest ecosistema a partir d’accions diverses aconsegueix posar en relació professionals del territori, ja siguin de l’àmbit públic o privat, amb professionals de l’àmbit de la docència i la recerca, promovent iniciatives conjuntes al voltant dels àmbits de focalització claus del Campus com la governança, els fenòmens migratoris, la cohesió social, entre d’altres.

Cap al final de la sessió es va deixar veure la necessitat de tenir present la missió central del campus que lligui i doni sentit a les diferents actuacions i projectes que es desenvolupen, que ajudi a prioritzar-los i a entendre’ls en el seu conjunt per l’assoliment d’un objectiu comú.

La sessió va comptar amb la presència de Pau Batlle i Amat, cap de l'Àrea de Promoció de la Salut, Benestar i Atenció a les Persones, Diputació de Girona; Adama Boiro, mediadora sociocultural i membre de l’Espai Antiracista de Salt – Girona; Teia Fàbrega Pairó, directora del Consorci d'Acció Social de la Garrotxa; Beatriu Guarro i Picart, presidenta de SOS Racisme Catalunya;  Ismael Palacín i Giner, director de la Fundació Jaume Bofill; Ismael Peña López, director general de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya; Lluís Puigdemont i Reverter, president del Consell de Cooperació al Desenvolupament; Albert Quintana i Oliver, coordinador de la Xarxa Territorial de Girona-Educació 360 (MRP Girona); Imma Quintana Portolés, de l’Equip Tècnic d'Inclusió del Consell Comarcal de l'Alt Empordà; Anna Teixidor Colomer, periodista de TVC i Lluís Torrens i Mèlich, director de Planificació i Innovació de l'Àrea de Drets Socials de l'Ajuntament de Barcelona; Quim Brugué, Director Científic del Campus, Elena Soler, tècnica del Campus, Josep Maria Gómez Pallarès, director executiu del Programa de Campus Sectorials i Josep Calbó Angrill, vicerector de Projectes Estratègics.

Es van excusar de la reunió Oriol Amorós i March, secretari d'Igualtat Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya; Sònia Fuertes Ledesma, presidenta d’Entitats Catalanes d’Acció Social i Pilar Gargallo Otero, presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya;

A l’apartat del web Consell Assessor podreu trobar-hi més detalls.