Centre d'Innovació i Gestió de les Administracions Públiques

Meeting a la Marwadi University (Índia) del projecte europeu CCP_Law

Investigadors del CIGAP participen en el projecte europeu Curricula development on Climate Change Policy and Law (CCP_LAW), en què universitats europees, entre elles la UdG, col·laboren amb sis universitats de Malaysia, la Índia i Vietnam per al disseny i implementació d’un Màster en Dret del Canvi Climàtic que s'impartirà en aquelles universitats. El segon meeting del projecte ha tingut lloc el febrer de 2023 a la Marwadi University (Índia).

L'objectiu del projecte és desenvolupar, provar i adaptar nous plans d'estudis en l'àmbit del Dret del Canvi Climàtic (CC). Concretament, la integració d'un programa educatiu multidisciplinari sobre Política i Dret Global de CC, que s'ofereix a un nivell de Diploma de Postgrau (PGDIp) o alternativament com a LL.M en funció de la decisió final de cada universitat asiàtica, tindrà com a objectiu atendre la necessitat d'una nova generació de postgraus en un LLM que facilitarà una experiència d'alt nivell en polítiques ambientals i dret del CC.

El projecte CCP_LAW donarà suport a Malàisia, l'Índia i el Vietnam per abordar els reptes als quals s'enfronten els seus sistemes d'educació superior millorant-ne la qualitat i la rellevància per al mercat laboral.

Per tant, el projecte millorarà el nivell de competències i habilitats a aquelles universitats mitjançant el desenvolupament d'un programa educatiu nou i innovador basat en les TIC i l'aplicació de metodologies pedogeològiques de bones pràctiques entre acadèmics i estudiants. Els nous cursos de postgrau donaran suport en primer lloc a la modernització, accessibilitat i internacionalització de l'educació superior a Malàisia, l'Índia i el Vietnam. La creació de Centres de Dret del Canvi Climàtic a tots els departaments de Dret de les universitats asiàtiques participants donarà suport a la capacitat de connectar-se de manera eficaç en la recerca i la capacitat de crear vincles amb els esforços institucionals per a l'elaboració de polítiques de CC.

En poques paraules, els objectius específics del projecte inclouen:

- Desenvolupar, provar i adaptar nous plans d'estudis en l'àmbit del Dret del Canvi Climàtic (CC).
- Donar suport a la modernització, accessibilitat i internacionalització de l'educació superior i abordar els reptes als quals s'enfronten els sistemes d'educació superior a Malàisia, l'Índia i el Vietnam.
- Millorar el nivell de competències i habilitats a les universitats mitjançant el desenvolupament d'un programa educatiu nou i innovador basat en les TIC i l'aplicació de metodologies pedagògiques de bones pràctiques entre acadèmics i estudiants.
- Contribuir a l'enfortiment de la cooperació entre la UE i els països socis
- Promoure els contactes persones a persones, la consciència i la comprensió intercultural
- Obrir Centres de Dret del Canvi Climàtic (PC IHE)