Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Medios de comunicación

Recull de notícies

Cerca de notícies

22/07/2011
L’autoestop 2.0

El centre EASY i l’Oficina Verda de la Universitat de Girona endegaran el proper 5 de setembre el projecte ‘Mobilitat Sostenible’ amb l’objectiu de facilitar, mitjançant Internet i els telèfons mòbils, els desplaçaments per l’entorn universitari i per Girona aprofitant les places buides dels vehicles privats.

Després de les exitoses proves pilot que es van dur a terme el 2010 amb el sistema e-hitchhiking amb uns 100 usuaris, el centre EASY de la Universitat de Girona (UdG), que és membre de la xarxa TECNIO de la Generalitat de Catalunya, i l'Oficina Verda de la mateixa institució han endegat el projecte ‘Mobilitat Sostenible’, que consisteix en facilitar el desplaçament i l’accés fins a qualsevol de les instal·lacions de la UdG (sobretot als campus Barri Vell, Centre i Montilivi, a Les Àguiles i al Parc Científic i Tecnològic) als més de 15.000 usuaris potencials entre estudiants, professors i personal laboral. D’aquesta manera, a partir del 5 de setembre de 2011, data en què es posarà en funcionament aquest servei, es millorarà la mobilitat optimitzant els desplaçaments en vehicle privat oferint-ne les places buides.

Es tracta d’un sistema dinàmic que posa en contacte (via telèfon mòbil o Internet) persones que fan una ruta similar per tal que la facin plegades. Permet fer consultes en temps real, entrar modificacions d’última hora i fins i tot fer el seguiment de la posició del conductor o del passatger a través del GPS.

'e-dit'

Es pretén que s’usi menys el cotxe tot compartint-lo, com aquella antiga fórmula de fer dit o fer autoestop, ara abandonada per manca de confiança i per ser una molèstia per als conductors. No obstant, ara torna a ser possible gràcies a les noves tecnologies i a les xarxes socials. Per això s’aposta per fer 'e-dit' i no només per anar a la feina, sinó també per anar a comprar, a per encàrrecs o simplement per oci. El programa és tan senzill de fer servir com obrir una aplicació. Quan s’hi accedeix, s’introdueix la ruta desitjada amb l’origen i la destinació, i de forma automàtica apareixen les persones més adequades amb qui l’usuari pot realitzar el viatge, oferint la possibilitat d’acceptar o rebutjar la proposta.

També incorpora un sistema de valoració intel·ligent que garanteix fiabilitat i confiança. L’'e-dit' utilitza dues monedes social alternatives per controlar els viatges dels usuaris, els dits i els fets. La primera, els dits, equival als tiquets que l’usuari obté als establiments associats a aquesta iniciativa que es poden bescanviar per viatges. El tiquet, ja a mans del conductor, es transforma en fets que suposen descomptes en els establiments adherits, que fan la funció de nexe d’unió entre conductors i passatgers.

L’EASY i l’Oficina Verda

L'EASY és un centre d’innovació de la Universitat de Girona ubicat al Parc Científic i Tecnològic que desenvolupa i proporciona solucions de recerca i desenvolupament (R+D) en el camp de la informàtica industrial i sistemes intel·ligents per a entitats públiques i privades, i els dóna suport per millorar la seva competitivitat i capacitat innovadora. També treballa amb agents d'intel·ligència artificial, internet del futur i robòtica. Per la seva banda, l'Oficina Verda és un òrgan institucional de la UdG que actua com a unitat executiva per a la implementació, el desplegament, el seguiment i la revisió permanents del Pla Estratègic d'Ambientalització.