Recerca a la UdG

Telèfon: 972 41 9607
vr.recerca@udg.edu

text
Físics de la UdG i la UAB ideen una eina per visualitzar l’impacte de la destrucció lingüística i així poder revertir-la
Els investigadors Neus Isern i Joaquim Fort han definit uns paràmetres per estimar la velocitat de retrocés d’un idioma autòcton en ser substituït per un idioma veí. En concret, han estudiat el cas del gal·lès. Els resultats de la seva recerca s’inclouen en un article publicat per la prestigiosa revista Journal of the Royal Society Interface.
22/07/2014
Rafael Marcos-Gragera
Un estudi amb participació de la UdG demostra que les teràpies diana milloren la supervivència de dels pacients amb càncer a la sang
L’estudi, el més important d’aquestes característiques que s’ha fet mai a Europa, ha estat publicat per la prestigiosa revista científica The Lancet Oncology. L’investigador del grup de recerca en Estadística, Econometria i Salut (GRECS) i professor de la Facultat d’Infermeria de la UdG, Rafael Marcos-Gragera, és un dels autors de l’article.
21/07/2014
imatge
La incidència de les TIC en el procés penal
La llei prescriu que determinades informacions que es produeixen en el transcurs d’un procés penal no poden ser del domini públic. Tanmateix, hi ha parts interessades en la difusió de la informació que fan servir les TIC per saltar-se la norma. Una tesi de la UdG estudia la qüestió i proposa mesures per assegurar el compliment de la Llei.
21/07/2014
Sortida de camp a Banyoles
Amb l’estiu, arriben a la UdG els campus per a estudiants de Secundària
Durant el mes de juliol, la UdG acull diferents campus adreçats a estudiants de Secundària per apropar-los a la institució. El Campus Pre-BAT, el Jove Campus de Recerca i el Campus PRESUB han rebut més d’un centenar d’estudiants que s'han submergit en la recerca de la universitat.
11/07/2014
imatge
Millores en la tècnica del micro-fresatge
Una tesi de la Universitat de Girona ha estudiat l’estat de la tècnica del micro-fresatge i n’ha introduït diferents millores. L’avenç permet avantatges en la qualitat de fabricació de peces micro-mètriques d’alt valor afegit.
08/07/2014
imatge
Estudien la situació dels museus catalans en els primers anys del franquisme
La tesi doctoral de Maria de Lluc Serra descriu la situació dels museus catalans durant el primer franquisme, al mateix temps que analitza la seva funció social. La recerca l’ha dut a terme a partir de fonts inèdites, per la qual cosa els resultats il·luminen una realitat que fins ara era molt poc coneguda.
04/07/2014
sessió CLIMSEAS workshop
Una vintena d’investigadors del projecte CLIMSEAS participen al workshop final a la UdG
El vicerector de Recerca de la UdG, el director de l’Escola Politècnica Superior i la coordinadora del projecte han inaugurat el workshop on han participat els coordinadors de les universitats de Liverpool i Brunel (Londres), de l’Institut Shirshov d’Oceanologia i del Centre Hidrometeorològic de Rússia (Moscou).
30/06/2014
imatge
Proposen la projecció macular com un nou mètode per a la determinació de l’agudesa visual, útil en el tractament de cataractes
Una tesi de la UdG, defensada per Fernando A. Rodríguez Mier, ha tingut per objectiu el desenvolupament d’un nou dispositiu i mètode per a la determinació de l’agudesa visual que supera els sistemes que es fan servir actualment. El dispositiu és especialment útil en la selecció de pacients amb alteracions de les transparències oculars, com son les cataractes.
30/06/2014
imatge
La pesca recreativa a la Mediterrània: un plaer sostenible?
Una tesi doctoral de la Universitat de Girona ha estudiat l’impacte ecològic de la pesca recreativa a la costa Mediterrània. Es tracta d’un estudi pioner, que ha analitzat de manera exhaustiva el balanç de l’activitat pesquera recreativa. La recerca posiciona la UdG com un centre de referència en l’estudi de la sostenibilitat dels recursos marins.
26/06/2014
ecostbio
La UdG lidera un projecte europeu que posa en contacte 75 investigadors en química de 22 països diferents
Per primera vegada, la UdG és la responsable d’un projecte europeu COST, que fomenta la col·laboració entre els experts, l’intercanvi de coneixement i d’instal·lacions de recerca. L’investigador Marcel Swart és el responsable del projecte que tindrà una durada de quatre anys i compta amb un finançament de 570.000 euros.
18/06/2014