Recerca a la UdG

Notícies i agenda

imatge
Investiguen el comportament d’estructures de formigó reforçades amb la tècnica NSM-FRP
L’estudi del comportament adherent entre polímers reforçats amb fibres i formigó, i de l’eficàcia de la seva aplicació al reforç de bigues de formigó armat, centren la tesi doctoral d’I. A. A. Abdelgawad Sharaky. La recerca aporta coneixement sobre els resultats d’una tècnica innovadora i, conseqüentment, facilita l’extensió del seu ús.
22/04/2014
Portada
Un gràfic d’una investigadora de l’EPS protagonitza la portada de la revista Nonlinearity
La publicació, de gran prestigi entre la comunitat física i matemàtica, ha escollit la imatge d’Esther Barrabés i els seus col·laboradors, J.M. Mondelo (UAB) i M. Ollé (UPC), per il·lustrar la portada de la revista al llarg del 2014. El gràfic s’inclou en un article sobre un tipus d’òrbites del Sistema Solar.
11/04/2014
El robot Girona 500
La Costa Brava es converteix en un camp de proves per a robots submarins autònoms
En el marc del projecte MORPH, el grup de recerca ViCOROB de la Universitat de Girona està fent proves amb els seus vehicles Girona 500 AUV i Sparus II AUV. Aquest treball de camp es realitza conjuntament amb una vintena de científics d’institucions alemanyes, portugueses, italianes i franceses.
08/04/2014
imatge
Analitzen el paper de la temperatura i els gradients espacials en l’èxit invasor de la gambúsia
La tesi doctoral de Gerard Carmona s’ocupa de les diferències que s’observen en la distribució d’una espècie invasora, la gambúsia, i n’analitza les causes.
07/04/2014
Els participants
Un treball sobre la integració d’un nen invident a una escola convencional guanya el Millor Pòster al CRACS
L’estudiant Ariadna Ribas de La Salle Girona s’endú el premi al Millor Pòster del Congrés CRACS amb un treball de recerca sobre com l’adaptació del material escolar per a un nen cec. Aleix Lascorz (IES Vicens Vives, Girona) ha fet la Millor Recerca i Núria Pou (IES Ramon Turró, Malgrat de Mar) ha rebut el premi al Millor Disseny.
04/04/2014
gigafoto presentació 1 abril 2014
El grup de recerca Vicorob participa en la postproducció de la gigafoto de la Via Catalana
El grup de recerca de la UdG en Visió per Computador i Robòtica - Vicorob - ha intervingut, a través de la seva expertesa i coneixements en la tecnologia de mosaics, en el procés de realització de la gigafoto que l’ANC ha presentat el dia 1 d’abril.
01/04/2014
Foto guanyadora
"La força del mar" guanya el concurs de fotografia per Twitter organitzat pel LEQUIA
Una fotografia de Sergio López ha merescut el primer premi del concurs organitzat pel Laboratori d'Enginyeria i Química Ambiental (LEQUIA), en el marc del Dia Mundial de l’Aigua. En total, s'han presentat una cinquantena de propostes i hi ha hagut dos finalistes: Àngel Vilà i Pep Anton Vieta.
27/03/2014
Logo Dia Mundial de l'Aigua
El LEQUIA organitza un concurs de fotografia a Twitter per celebrar el Dia Mundial de l’Aigua
El Laboratori d’Enginyeria Química i Ambiental de la UdG s’afegeix a les celebracions del Dia Mundial de l’Aigua un concurs de fotografia sobre aigua i energia. Les imatges s’han de publicar a Twitter des de dissabte 15 de març fins el 22 de març.
14/03/2014
imatge
Més coneixement de la dinàmica de l’hidrogen
Una tesi de la UdG estudia la dinàmica de l’hidrogen en esponges de protó i en els complexos de bis (silil) hidrur de rodi, mitjançant la resolució de l’equació de Schrödinger vibracional tridimensional.
13/03/2014
imatge
Jocs seriosos per a la simulació de la pràctica mèdica
La realitat virtual ha trobat un espai propici en l’univers del joc, del qual se n’ha fet mestressa. El joc té una faceta de simulacre que pot ser utilitzada per a la formació de professionals de diferents àmbits. El de la medicina és un d’ells, i una tesi de la UdG proposa un joc seriós per a la formació en reanimació cardiopulmonar (RCP).
11/03/2014