Recerca a la UdG

Telèfon: 972 41 9607
vr.recerca@udg.edu

Notícies

A la fotografia, alguns dels investigadors participants en l’estudi: Julio Lloret, Marc Font, Ferran Acuña, Xavi Ribas, Miquel Costas i Josep Maria Luis
Noves possibilitats per la química de la plata
El grup de recerca de Química Bioinspirada, Supramolecular i Catàlisis (QBIS-CAT) de la UdG descobreix un nou tipus de reactivitat sense precedents per la plata. Els resultats de la investigació permeten augmentar el ventall disponible d’estratègies sintètiques en química orgànica.
29/07/2014
Els investigadors de l'IQCC
Quatre investigadors de l’IQCC queden finalistes als Premis Europeus de Joves Químics
Marc Garcia-Borràs, Marc Font i Zoel Codolà són finalistes en la categoria d’estudiants de doctorat mentre que Eduard Matito opta al premi pel millor postdoc. Els premis es lliuraran a Istanbul a en el marc del congrés EuCheMS.
28/07/2014
Anna Garriga
La investigadora de la UdG Anna Garriga rep la Medalla de la Pesca Catalana 2014
Anna Garriga ha estat guardonada per la Generalitat de Catalunya en el marc dels Premis de la Pesca 2014 en reconeixement de la seva contribució al sector pesquer català a través dels seus estudis i per la sensibilitat que ha demostrat al llarg dels anys per aquest sector.
28/07/2014
imatge
Desenvolupen un algorisme de localització i mapeig per a un vehicle submarí autònom
La tesi que ha defensat Angelos Mallios proposa l’obtenció simultànea d’una millor estimació del desplaçament del vehicle juntament amb un mapa de l'entorn com un primer pas per a la navegació autònoma en entorns confinats sota l'aigua.
24/07/2014
text
Físics de la UdG i la UAB ideen una eina per visualitzar l’impacte de la destrucció lingüística i així poder revertir-la
Els investigadors Neus Isern i Joaquim Fort han definit uns paràmetres per estimar la velocitat de retrocés d’un idioma autòcton en ser substituït per un idioma veí. En concret, han estudiat el cas del gal·lès. Els resultats de la seva recerca s’inclouen en un article publicat per la prestigiosa revista Journal of the Royal Society Interface.
22/07/2014
Rafael Marcos-Gragera
Un estudi amb participació de la UdG demostra que les teràpies diana milloren la supervivència de dels pacients amb càncer a la sang
L’estudi, el més important d’aquestes característiques que s’ha fet mai a Europa, ha estat publicat per la prestigiosa revista científica The Lancet Oncology. L’investigador del grup de recerca en Estadística, Econometria i Salut (GRECS) i professor de la Facultat d’Infermeria de la UdG, Rafael Marcos-Gragera, és un dels autors de l’article.
21/07/2014
imatge
La incidència de les TIC en el procés penal
La llei prescriu que determinades informacions que es produeixen en el transcurs d’un procés penal no poden ser del domini públic. Tanmateix, hi ha parts interessades en la difusió de la informació que fan servir les TIC per saltar-se la norma. Una tesi de la UdG estudia la qüestió i proposa mesures per assegurar el compliment de la Llei.
21/07/2014
Sortida de camp a Banyoles
Amb l’estiu, arriben a la UdG els campus per a estudiants de Secundària
Durant el mes de juliol, la UdG acull diferents campus adreçats a estudiants de Secundària per apropar-los a la institució. El Campus Pre-BAT, el Jove Campus de Recerca i el Campus PRESUB han rebut més d’un centenar d’estudiants que s'han submergit en la recerca de la universitat.
11/07/2014
imatge
Millores en la tècnica del micro-fresatge
Una tesi de la Universitat de Girona ha estudiat l’estat de la tècnica del micro-fresatge i n’ha introduït diferents millores. L’avenç permet avantatges en la qualitat de fabricació de peces micro-mètriques d’alt valor afegit.
08/07/2014
imatge
Estudien la situació dels museus catalans en els primers anys del franquisme
La tesi doctoral de Maria de Lluc Serra descriu la situació dels museus catalans durant el primer franquisme, al mateix temps que analitza la seva funció social. La recerca l’ha dut a terme a partir de fonts inèdites, per la qual cosa els resultats il·luminen una realitat que fins ara era molt poc coneguda.
04/07/2014