Si el contenido no está traducido, puede usar la herramienta de traducción automática

Investigación en la UdG

Recull de notícies

abril de 2012

alguns ponents del TedxUdG
La UdG és la primera universitat pública i presencial que organitza un TEDx
Els esdeveniments TEDx són molt especials, se'n fan arreu del món des de fa 25 anys, i són trobades en les quals es convida pensadors i científics a exposar idees innovadores, idees que valguin la pena, que moguin iniciatives que puguin canviar el món. Després, es difonen gratuïtament a la xarxa.
20/04/2012
Jornadas
Participants del Congrés CRACS
Un treball de recerca sobre l’ala d’un avió guanya el premi al Millor Pòster del Congrés CRACS
L’estudiant Pep Rodeja de l’institut Jaume Vicens Vives de Girona s’endú el premi al Millor Pòster amb un anàlisi de les forces que genera una ala d’avió en circular per un fluid. El treball “Tintin, de la realitat a la ficció” de Mercè Girbau és el Millor Disseny i Júlia Serinyà ha fet la Millor Recerca amb “La llet: de la vaca al tetrabric”.
19/04/2012
imatge
Un investigador de la UdG crea nous fàrmacs a partir de tres productes naturals aïllats del fons marí de diferents punts del món
Una recerca de l’investigador de la Universitat de Girona (UdG) Abdelatif el Marrouni és la primera en fer accessibles uns productes naturals de gran complexitat estructural i interessants activitats biològiques a partir de compostos senzills i comercialment assequibles. Aquest avenç s’ha plasmat en una tesi doctoral.
18/04/2012
pòsters
Interactua amb el Congrés CRACS i fes les teves aportacions als pòsters dels participants!
Un total de 20 pòsters participaran al Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS) que se celebrarà el 18 d'abril al Parc Científic i Tecnològic de la UdG. Fes les teves aportacions a l’espai de diàleg online http://udgcracs.wordpress.com i comenta els pòsters dels participants.
17/04/2012
Recerca
truita comuna (salmo trutta)
Una tesi desenvolupa un sistema per analitzar l’estructura de la població de truita comuna al Pirineu
La investigadora de UdG Raquel Fernández ha aprofitat l’interès dels loci microsatèl·lits, com a útils marcadors moleculars, per analitzar la diversitat genètica entre poblacions geogràficament properes. Així, ha estudiat l’estructura poblacional i la demografia genètica de truita comuna a les conques del Pirineu.
16/04/2012
Congrés CRACS
La UdG celebrarà el Congrés CRACS, adreçat a la recerca d’estudiants de Secundària
El Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària tindrà lloc el proper 18 d’abril i serà un espai destinat a l’intercanvi d’idees i a la reflexió al voltant de la investigació. Un comitè científic avaluarà els treballs i s’atorgaran premis al millor pòster, al millor disseny i a la millor temàtica.
13/04/2012
Recerca
Visita dels promotors de la Fundació Catalunya Caixa als espais de la C4D i l'IQC al Parc Científic
L’IQC impartirà un curs sobre química computacional per a docents de Secundària dins el programa Professors i Ciència de Catalunya Caixa
L’Institut de Química Computacional de la Universitat de Girona ha signat un conveni de col·laboració amb la Fundació Catalunya Caixa per oferir un curs a professorat de Secundària. La formació proposarà eines de visualització molecular els dies 20 i 27 d’abril a l’edifici Narcís Monturiol del Parc Científic i Tecnològic de la UdG.
12/04/2012
rescat aeri
La presència de metges entrenats en rescat aeri de muntanya millora l'eficàcia del primer tractament
Els resultats d’una tesi doctoral elaborada per l’investigador de la Universitat de Girona Iñigo Soteras posen de manifest les evidències que indiquen que la presència de metges entrenats en rescat aeri de muntanya millora l'eficàcia del primer tractament al lloc de l'accident, fins i tot, en zones de difícil accés.
11/04/2012
imatge
La UdG crearà un mètode de suport a la presa de decisions per sistemes de gestió de ‘workflows’
Un equip d’investigadors de l’Institut d'Informàtica i Aplicacions de la UdG utilitzarà tècniques d’intel·ligència artificial per desenvolupar nous mètodes per monitoritzar ‘workflows’, una eina molt útil per descriure l’ordre d’execució i les relacions entre les diferents activitats que formen un procés de negoci.
10/04/2012
imatges
Tres projectes de divulgació de la ciència i la tecnologia de la UdG opten als premis Engage Awards
Un centenar de propostes d’universitats de tot Europa competiran en aquest concurs convocat per la Universitat d’Oxford amb l’objectiu d’identificar activitats que apropin la ciència i la tecnologia a la ciutadania d’una manera innovadora i creativa. Tres grups de la UdG hi participen amb projectes de divulgació de la química i la robòtica.
05/04/2012
imatge
La sobrecàrrega assistencial i la manca de temps són un obstacle per realitzar Educació per a la Salut
La tesi doctoral d’Alícia Baltasar remarca que cal millorar la formació dels professionals de la salut en matèria d’Educació per a la Salut i prevenció del consum de substàncies. La investigadora de la UdG ha observat que els 80% dels professionals voldria incrementar la seva formació en consum de tabac, alcohol i cànnabis.
04/04/2012
Fotografia extreta Diari de Girona. cat CWP
El Catalan Water Partnership arriba a Girona potenciant el sector de l´aigua
El Catalan Water Partnership i el Parc Científic i Tecnològic de Girona han signat un conveni per establir un marc de col·laboració amb la finalitat de promoure de manera conjunta el sector de l'aigua, un àmbit pel qual el Parc cada cop aposta amb més força.
03/04/2012

Página 1 de 1Primero   Anterior   Siguiente   Ultimo