Investiga

Línia de recerca: Direcció de centres

Els directius són un factor clau de la millora del sistema. Perquè hi hagi millorar cal que els centres es dotin de bons equips directius, la qual cosa posa de manifesta la importància del procés d'accés al càrrec. Són múltiples els factors a tenir en compte: l'adequació del model d'accés al perfil directiu desitjat; les motivacions i els estímuls que empenyen els docents a assumir un càrrec directiu; la conveniència de fomentar la continuïtat i alhora possibilitar el canvi; les concepcions i idees prèvies dels candidats en relació al model; el grau de dependència o d'autonomia en relació al suprasistema, l'autopercepció com a agents de participació i de cohesió de la comunitat educativa; la formació (el tipus i els objectius que han de presidir-la), l'elaboració del Projecte de Direcció,... Tot plegat dóna lloc a una realitat complexa, que es duu a terme d'una manera singular a cada context.

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom