Investiga

Línia de recerca: Infància, adolescència, risc i sistema de protecció social.

Línia de recerca iniciada l’any 1998, orientada a l’estudi tant de la situació dels infants en dificultat social (maltractaments, atenció fora del nucli familiar, etc.) o amb comportaments de risc, com de les perspectives dels educadors, dels acollidors, del mestres i dels professionals referides a la seva tasca dins del sistema de protecció social a la infància. Els estudis d’aquesta línia van dels nivells més micro (p.ex.: el treball d’un equip interdisciplinari), fins els nivells més macrosocials (polítiques socials d’infància, participació social de la infància, programes d’intervenció social i la seva avaluació). S’està participant en un projecte europeu de recerca sobre “els itineraris formatius dels joves extutelats” finançat per la Comissió Europea i en un estudi sobre identificació de factors d’exit i fracàs de joves que han estat en acolliment residencial, en el context gironí. També s’està participant en el desenvolupament d’un conjunt d'actuacions i estudis sobre la millora de sistemes de prevenció, detecció i abordatge dels maltractaments a la infància a Catalunya. S’ha participat en un projecte europeu sobre comportaments de risc dels joves (droga, conducció, sexe i bandalisme). S’han desenvolupat recerques sobre infants en acolliment familiar, credibilitat dels infants en procediments judicials, i, recentment, sobre absentisme escolar. S’han fet diferents estudis del treball dels professionals (avaluació de l’activitat dels EAIAs a Catalunya, avaluació de factors de risc percebuts pels professionals amb tècnica Delphi, etc.).

Codis UNESCO vinculats

Codi UNESCO Nom