UdG Ocupació > El currículum més efectiu

Orientació professional

El currículum més efectiu

El teu CV és la primera informació que té de tu l’empresa, val la pena dedicar-s’hi!

Les xarxes estan plenes de consells i suggeriments per fer el currículum més competitiu. Utilitzis el model que utilitzis, no cal destacar tant pel format i les coloraines sinó pel contingut que és el que realment interessa al reclutador.

Fes-hi constar el que vols i com ho vols. Destaca el que creguis més important, obvia el que pugui donar lloc a interpretacions que no t’interessen.

• Clar, el reclutador ha de trobar ràpidament el que busca, en el teu cas la formació universitària i l’experiència laboral, ja siguin pràctiques o feines d’estiu, no hi poden faltar!
  • Concís, no hi fem constar res més que el que és essencial, el nostre objectiu és que ens citin per una entrevista, hem de crear certa expectació.
  • Sincer, a qui hem d’enganyar?
  • Adequat a l’oferta de treball. El reclutador ha de trobar el que busca, destaca el que realment està buscant.

Contingut fonamental

Dades personals

• Nom i cognoms, adreça postal, telèfon i adreça electrònica.

En aquest apartat pots incloure (però no és sempre imprescindible): lloc i data de naixement, nacionalitat i número de document d’identitat.

Estudis realitzats

• Llista dels estudis reglats i finalitzats.

Cal prioritzar la darrera formació cursada i, en la mesura del possible, evitar indicar formació més antiga que s’entén necessària per arribar al nivell d’estudis més superior (per exemple l’ESO i el Batxillerat si la darrera formació és el Grau). Cal que informis del nom del centre on els va cursar i les dates en què ho vas fer.

*Aquest apartat és molt important per a les persones que busquen la seva primera feina. En aquest cas, si la mitjana de les notes obtingudes és rellevant, cal fer-ho constar.

Altres estudis

A més dels estudis reglats i reconeguts oficialment, és possible que hagueu cursat estudis complementaris. En aquest cas cal que indiquis el centre, les hores i l’any que els vas fer. Es tracta d’afegir la formació més recent, que tingui a veure amb el teu objectiu professional i que estigui relacionada amb el lloc de treball.

Idiomes

Cal indicar l'idioma i el nivell aconseguit.

Informàtica

Indicar el programari que domines. És important que incloguis, sobretot, els coneixements informàtics i els programes més recents que destaquin les ofertes de treball.

Experiència professional

Cal proporcionar informació sobre:

• Empreses i sectors en els quals s'ha treballat anteriorment.
  • Funcions i responsabilitats assumides.
  • Període de temps en què s'ha treballat en cadascuna d’aquestes.

És interessant que destaquis en aquest apartat aquella experiència que és rellevant per a l'oferta de feina a la qual et presentes.

Altres dades d'interès

És un apartat on pots incloure i especificar diferents aspectes que reforcin definitivament el teu currículum professional (carnet de conduir, disponibilitat horària, carnets professionals, referències, habilitats personals, etcètera).

Personalitza el currículum

No hi ha un model únic de currículum.

Amb la finalitat de fer el teu més efectiu, cal que l'adaptis a cada oferta d'acord amb la trajectòria formativa i professional i els detalls del lloc de treball.

Pots canviar l'ordre dels blocs o apartats per destacar la informació que creguis que pot ser més eficaç. Per exemple, pots posar l'experiència abans que la formació, si ho creus convenient.

Pots escollir quatre tipus de currículum, en funció de quin s'adapta millor a la teva situació, d'acord sempre al lloc de treball al qual vols accedir:

1. Cronològic ascendent: si tens poca experiència, ordena les dates per ordre cronològic de manera que destaqui l'evolució positiva.
  2. Cronològic descendent: ordena les dates començant per la més recent fins a la inicial, si la teva experiència és llarga o si vols trobar feina en allò que has treballat recentment.
  3. Funcional: ordena les dades del currículum en funció de les àrees professionals, si has treballat en dos sectors —o més— que semblin diferents o que no tinguin una clara relació entre ells.
  4. Europeu: especialment indicat si desitges sol·licitar una feina a la Unió Europea.