UdG Ocupació > Dades del Conveni amb el SOC 2018-19

Orientació professional

Dades del Conveni amb el SOC 2018-19

Conveni de col·laboració entre el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, i el Departament d’Empresa i Coneixement, mitjançant la secretaria d’universitats i recerca per l’impuls a la inserció i la millora de l’ocupabilitat de les persones joves estudiants i graduats universitaris.

Aquest darrer curs 2018-19, la Universitat de Girona va tornar a comptar, per cinquè any consecutiu, d’un Conveni de col·laboració amb el Servei d’Ocupació de Catalunya.

Els objectius marcats pel Conveni eren 866 processos d’orientació i finalment s’han realitzat 919 processos d’orientació amb un total de 1.311 accions.

Pel que fa al perfil d’usuaris valorem la següent informació:

• Gènere: el 66,05% són dones i el 38,77% són homes.
  • Formació universitària: el 30,58% són graduats universitaris, el 66,81% són estudiants universitaris, i un 2,61% no ha facilitat la seva situació acadèmica.
  • Situació laboral: el 68,01% es troben en situació de desocupació, del 31,99% restant, el 17,85% tenen una ocupació temporal, el 7,94% una ocupació fixa (cal valorar si té relació amb la formació universitària), el 2,29% una ocupació de funcionari i el 3,92% són ocupats autònoms.
  • Sessions formatives: el 79,11% dels candidats han realitzat una activitat formativa (individual o grupal), el 11,75% han realitzat dues activitats, l’3,05% ha realitzat tres activitats, el 2,72% ha realitzat quatre sessions, i el 1,85% ha realitzat cinc sessions.

Des de l’Oficina Universitat Empresa estem treballant amb noves activitats d’orientació per potenciar l’ocupabilitat dels estudiants i graduats universitaris de la Universitat de Girona. Seguim ampliant l'oferta de càpsules de l’Escola de Competències, per donar formació d’aquelles competències professionals que marquen la diferència entre els candidats.