UdG Ocupació > Repte 1: Per fer front a les adversitats, actua de forma lean!

Orientació professional

Repte 1: Per fer front a les adversitats, actua de forma lean!

En moments de gran incertesa, com l’actual, hem d’actuar de forma molt àgil i ràpida. Ara més que mai, cal dissenyar productes entenent què és el que necessita el mercat. A més, aquests productes han de ser capaços de resoldre un problema important, perquè això és l’únic que garanteix que aquell producte es pugui vendre, o en moment de gran excepcionalitat com l’actual, cedir sense cost.

Aquets dies de gran escassetat de produtes bàsics en els hospitals, com respiradors, mascaretes, estem veient com emprenedors amb enginy estan dissenyat prototips que ràpidament porten als hospitals per testar amb el personal sanitari, és a dir, validar si el producte és adequat. En cas que no, el modifiquen, i tornen a fer el test fins obtenir el producte desitjat pel client o usuari. En essència, el concepte lean és aquest, produeix ràpid, barat, i testa el teu producte el més ràpid posible amb el client. Converteix les teves hipòtesis en fets. Només en el cas que el client hagi validat el producte començarem la seva producció.

Les statup són això, organitzacins temporals, formades per persones que busquen un model de negoci, és a dir, un producte que puguin vendre. A més a més, aquest model de negoci ha de ser recurrent i escalable.

Els emprenedors lean han de decidir i validar amb els clients:

1. Quina és la seva proposta de valor, és a dir, el producte o servei que volen vendre.

2. A qui li volen vendre el producte, a quin segment de mercat.

3. Com el distribuiran, en un canal físic o bé en un canal online.

4. Com es relacionaran amb els seus clients.

5. Quins són els socis clau que em calen per poder fer la producció.

6. Quines són les actvitats claus que faran que el nostre negoci funcioni.

7. Quins són els recursos clau que necessito per poder produir el bé.

8. Quan costa la seva producció.

9. Quins ingresos generarà.

El més important és que la proposta de valor solucioni un problema important, que sigui el que s’anomena un pain killer, perquè si no és molt difícil aconseguir que et comprin el producte i fer que l’empresa sigui viable.

Per començar el teu viatge com a emprenedor lean has de ser capaç de descriure en tres línies quin és el teu producte. Aquest és el primer repte que et llancem des de UdGOcupació.

REPTE 1 (VÍDEO)