Universitat de Girona > El Consell Social de la UdG premia dotze treballs de recerca de batxillerat

Universitat de Girona

El Consell Social de la UdG premia dotze treballs de recerca de batxillerat

La 20a edició dels Premis del Consell Social de la UdG inclou un nou gurardó en l’àmbit dels processos industrials sostenibles.

Dotze estudiants han rebut aquest divendres 14 de juny els premis a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat a la sala d’actes de les facultats d’Infermeria i Medicina de la Universitat de Girona (UdG).

El Consell Social de la Universitat de Girona (UdG) organitza aquests premis amb la col·laboració de la demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), el Patronat Politècnica, la Càtedra de Processos Industrials Sostenibles, l'Escola Universitària ERAM i l'Escola Universitària de la Salut i l'Esport (EUSES).

Els premis a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat, que enguany han arribat a la vintena edició, volen promoure i potenciar la recerca entre els joves en un àmbit de proximitat entre l’ensenyament secundari i la UdG. Com a novetat, aquest any s’ha creat un nou guardó en l’àmbit dels processos industrials sostenibles, promogut per la Càtedra de Processos Industrials Sostenibles.

L’acte ha comptat amb la presència de la presidenta del Consell Social, Rosa Núria Aleixandre; el rector de la UdG, Quim Salvi; la directora de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, Maria Àngels Pèlach; el cap de servei de Formació, de la Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, Josep Callís; el director de l’Escola Universitària ERAM, Miquel Bisbe; la coordinadora de recerca a EUSES, Anna Prats; i Joaquim Tarrés col·laborador de la Càtedra de Processos Industrials Sostenibles.

Els treballs premiats pertanyen als àmbits d’humanitats; ciències socials; ciències; tecnologia; medicina; arquitectura; innovació industrial; arts visuals i escèniques; salut i esport; i processos industrials sostenibles. Els guanyadors obtenen un ajut per l'import dels crèdits matriculats en el primer any d'alguna de les titulacions oficials ofertes per la Universitat de Girona, per al curs acadèmic 2019-2020, fins a un màxim de 1.800 euros, en el cas que l'estudiant no tingui matrícula gratuïta, o una reducció equivalent al preu públic en la matrícula als centres adscrits a la UdG EUSES i Escola Universitària ERAM. A més, es difondran els treballs i es farà una aportació econòmica per adquirir llibres, música, material educatiu o informàtic repartida entre l’estudiant, el tutor i el centre de secundària on s’ha dut a terme el treball.

Durant l’acte, s’ha fet la presentació “De la EGB al PC, passant per la UdG”, a càrrec de David Llamas, diplomat en Enginyeria Tècnica Industrial per l’Escola Politècnica Superior de la UdG, coordinador del grup de treball de Robòtica Educativa de Palafrugell i membre del Robolot Team.

PREMI DE RECERCA EN L’ÀMBIT D’HUMANITATS

TÍTOL DEL TREBALL: Creació d'un conte de terror
NOM I COGNOMS: Carles Garcia Flores
CENTRE: INST. CARLES RAHOLA I LLORENS, GIRONA
TUTOR: Maribel Gracià Contreras

PREMI DE RECERCA EN L’ÀMBIT DE CIÈNCIES SOCIALS

TÍTOL DEL TREBALL: On ets, Yasmin?
NOM I COGNOMS: David Donaire Valldeperas
CENTRE: INST. SANT ELM, SANT FELIU DE GUIXOLS
TUTORA: Eva Díaz

PREMI DE RECERCA EN L’ÀMBIT DE CIÈNCIES

TÍTOL DEL TREBALL: Mengem vegetals transgènics?
NOM I COGNOMS: Alba Simon Mata

NOM I COGNOMS: Marta Boix Turet
CENTRE: INST. BOSC DE LA COMA, OLOT
TUTOR: Marta Mallarach i Macias