Universitat de Girona > Concedits els IV ajuts de la Càtedra Aigua, Natura i Benestar a treballs de recerca de batxillerat

Universitat de Girona

Un estudi sobre el gas radó i la salut humana, i un altre sobre microplàstics en l’àmbit fluvial, son els guanyadors de la quarta edició dels ajuts a treballs de recerca de batxillerat d'aquesta edició

La Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar convoca cada any aquests ajuts, que tenen per objectiu incentivar la investigació científica entre estudiants de batxillerat que enfoquin els seus treballs a l’estudi del patrimoni natural i cultural de les Guilleries, en especial aquells relacionats amb l’aigua i la natura. La dotació econòmica de cada ajut és de 300€ per a l’estudiant i 100€ per al seu institut. Cada projecte, a més, compta amb el recolzament d’un professor o investigador d’universitat, que realitza tasques d’assessorament i seguiment científic de la recerca.

En Josep Farrés Palomeras, de l’Institut Anton Busquets i Punset de Sant Hilari Sacalm, durà a terme un “Estudi de la contaminació per radó a Sant Hilari Sacalm”. La tutora acadèmica serà Maria Tomàs Vives, i el tutor de la universitat serà el Dr. Carles Roqué i Pau, del Centre de Geologia i Cartografia Ambiental (GEOCAMB) de la Universitat de Girona.

La Maria Aguilera Masnou, de l’Institut Montsoriu d’Arbúcies, estudiarà “Els microplàstics a la riera d’Osor”. La tutora acadèmica serà Susanna Vilar Bassó, i comptarà amb la tutorització de la Dra. Meritxell Abril Cuevas i el Dr. Lorenzo Proia, del Centre Tecnològic BETA de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

Des de la Càtedra de l’Aigua, Natura i Benestar, volem expressar el nostre l’agraïment a tots i totes les estudiants que s’han animat a presentar el seu projecte en un moment de trasbals com han estat els darrers mesos del curs 2019/20, així com als respectius tutors acadèmics i equips directius dels instituts que els han donat suport.

Podeu consultar la resolució de l’ajut aquí: Resolució_AjutsBatxillerat_CàtedraAigua_2020