Universitat de Girona > El 'Manual de Dret del Treball i Seguretat Social' inclou un estudi sobre el dret laboral migratori

Universitat de Girona

En la presentació del llibre, els seus autors van coincidir en mostrar la seva preocupació davant el retrocés dels drets laborals, sobretot des de l’inici de la crisi econòmica.

La Facultat de Dret de la Universitat de Girona (UdG) ha acollit la presentació del ‘Manual de Dret del Treball i Seguretat Social’ aquest 25 de setembre per part del seu coordinador, Ferran Camas, i altres autors del volum. Per primera vegada, un manual sobre dret del treball inclou un estudi dedicat als drets de la població estrangera, la qual se sol desplaçar amb l’objectiu de trobar feina.

El responsable del manual i autor del capítol dedicat al dret migratori, Ferran Camas, afirma: “Era molt important poder comptar amb un manual que inclogui el dret migratori”. El també director de la Càtedra d’Immigració, única a l’Estat, ressalta que: “L'última reforma profunda es va fer l’any 2012 amb la Reforma Laboral i, des de fa set anys, ha quedat tot congelat en matèria de Seguretat Social i de Migracions”.

El professor i un dels autors del manual Ignasi Camós destaca que “més enllà de la qüestió bàsica i essencial del fet migratori, molta gent desconeix com s'han de gestionar contractacions internacionals quan aquests arriben”. Camas afegeix que la porta per l’entrada de població estrangera sol estar tancada excepte quan les empreses volen contractar persones d’altres països amb titulacions qualificades.