La UdG colaborará con una escuela de Etiopía para implementar el aprendizaje por competencias
Ir al contenido (clic en "Intro")
UdG Hombre UdG Hombre
Identificación

La UdG col·laborarà amb una escola d’Etiòpia per implementar l’aprenentatge per competències

Una escola rural de Bahir Dar, a Etiòpia, adaptarà el seu currículum a l’aprenentatge per competències i prepararà els infants per assolir els reptes que exigeix la societat actual. El projecte ha aconseguit finançament en el marc dels ajuts a projectes de cooperació per al desenvolupament convocats per la UdG.

El Departament de Física i el grup de recerca en Enginyeria de Fluids, Energia i Medi Ambient de la Universitat de Girona (UdG) han aconseguit finançament per col·laborar amb l’escola Abay Mado de la població de Bahir Dar, a Etiòpia. El seu projecte té l’objectiu de contribuir a l’adaptació del currículum actual, basat en el sistema educatiu etíop, i incorporar-hi l’aprenentatge per competències, mètode reconegut per la UNESCO per assolir els reptes que exigeix la societat actual. La iniciativa començarà a finals d’aquest mes de desembre i tindrà una durada de quatre mesos.

L’escola Abay Mado està situada en una zona amb greus dèficits estructurals i amb una important manca de recursos. A partir del projecte, s’activarà un pla de formació sobre metodologies actives i innovadores adreçat l’equip docent del centre, es potenciarà la motivació dels infants a través de l’experimentació amb la ciència i, també, s’incidirà de manera positiva en tota la comunitat, convertint l’escola en un centre dinamitzador i cohesionador.

Per fer realitat aquests objectius, el projecte compta amb un equip tècnic i un equip docent. L’equip tècnic està coordinat per l’investigador del Departament de Física de la UdG, Jesús Planella, i hi participarà l’investigador del grup de recerca en Enginyeria de Fluids, Energia i Medi Ambient (GREFEMA), Alexandre Deltell. Per la seva part, l’estudiant del Màster en Enginyeria Industrial Carles Adell desenvoluparà, a través d’Enginyers Sense Fronteres, el disseny d’una escola sostenible en el marc del seu Treball de Final de Màster. Finalment, l’empresa Solar Casa Energy proporcionarà plaques solars i formació tècnica, fent possible el desenvolupament del projecte ja que la zona d’Abay Mado és una de les regions rurals més pobres d’Etiòpia i té una xarxa elèctrica deficitària. Així, a més dels objectius pedagògics, el projecte també contribuirà a la sostenibilitat mediambiental de l’escola rural d’Abay Mado.

L’equip docent està coordinat per la investigadora Marianna Soler, membre de la Xarxa d’Innovació Docent (XID) sobre Classe Inversa i del Grup d’Innovació Docent en Física (GID Física). El professorat d’aquest equip són els investigadors Jordi Colomer, Lluïsa Escoda, Teresa Serra, Joan Josep Sunyol, i Jesús Planella.

El “Projecte Abay Mado 2019: Noves metodologies per a l’aprenentatge competencial a l’escola rural d’Abay Mado (Bahir Dar, Etiòpia)” compta amb finançament obtingut en el marc dels ajuts a projectes de cooperació per al desenvolupament, convocats per la Universitat de Girona.

Escola Abay Mado, durant la visita del coordinador tècnic del projecte, Jesús Planella.