Universitat de Girona > La UdG, punt de trobada del voluntariat universitari

Universitat de Girona

La UdG, punt de trobada del voluntariat universitari

Un informe recull que el 10% d’estudiants de la UdG participen en alguna acció de voluntariat a la institució, cosa que la situa com a referent a tot l’Estat en l’àmbit del compromís social

La I Jornada de Voluntariado Universitario ha tingut lloc els dies 30 i 31 de maig a la Sala de Graus de la Facultat de Lletres i la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona (UdG). La trobada ha estat inaugurada pel rector de la UdG, Quim Salvi, i ha servit per compartir experiències, mostrar bones pràctiques i crear xarxes entre els diferents serveis relacionats amb cooperació i voluntariat de les universitats de l’Estat espanyol, en el marc de la CRUE.

Durant la trobada, s’han presentat els resultats dels dos grups de voluntariat de la CRUE: la sectorial d’Internacionalització i Cooperació i la sectorial de Sostenibilitat. La cap de la Unitat de Compromís Social de la UdG, Sílvia Lloveras, ha presentat l’informe anual, amb un balanç de les actuacions desenvolupades fins ara. L’informe recull que un 10% d’estudiants universitaris participen en alguna acció de voluntariat a la UdG, cosa que la situa com a referent a tot l’Estat en l’àmbit del compromís social.

L’assessor a l’Alt Comissionat per a l’Agenda 2030, Jorge Solana, ha participat a la jornada i ha presentat l’Agenda 2030 com un projecte de país que requereix lideratge, negociació i mobilització. També ha posat de manifest la necessitat d’afrontar d’una nova manera els reptes actuals, recollits en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). El voluntariat universitari, segons ell, pot esdevenir un motor per implementar els ODS a les universitats.

La jornada de dijous s’ha clos amb una visita guiada en clau ODS de la mà de GIGS Girona Guide Services per disset espais on s’ha explicat el passat i el futur de la ciutat.

El divendres a la tarda s’han convidat 140 entitats, fundacions i institucions a renovar els convenis amb la Universitat, en el marc d’una festa en una Aula Magna de la UdG reconvertida en un espai de trobada conduit per la tècnica d’igualtat i discapacitats de la Unitat de Compromís Social, Montse Castro.

El rector i la vicerectora de Territori i Compromís Social, Sílvia Llach, han inaugurat l’acte i han exposat l’aposta de la UdG per una formació integral dels seus estudiants, que inclogui unes bones pràctiques professionalitzadores, una experiència d’internacionalització i la possibilitat de participar en un programa de voluntariat.

La vicerectora de Territori i Compromís Social ha anunciat els tres nous projectes que s’han iniciat a la Universitat de Girona en aquest àmbit: el voluntariat internacional, l’acció social al territori i la integració del compromís social en la docència i la recerca.