Universitat de Girona > Estudiants d'ESO resolen un desafiament alimentari al Tecnorepte

Universitat de Girona

Estudiants d'ESO resolen un desafiament alimentari al Tecnorepte

Equips d'estudiants d'ESO de les comarques de Girona han donat resposta al desafiament de la 5a edició del Tecnorepte, una iniciativa pionera a Catalunya que vol despertar l'interès dels joves per la ciència i la tecnologia.

Una seixantena de joves han participat a la 5a edició del Tecnorepte, que ha tingut lloc aquest dissabte 19 de maig a l'Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG). Sota el lema "Belluga, barreja i alimenta", aquesta iniciativa pionera a Catalunya ha reptat els joves a dissenyar un giny en el qual han hagut de treballar durant mesos.

Des del seu llançament, els participants han hagut d’analitzar el repte, formular hipòtesis, cercar informació, fer un procés d´ideació, contrastar possibilitats, discutir, valorar, prendre decisions, planificar, organitzar-se, distribuir tasques, fer esbossos i prototips, etcètera. Tots aquests processos posen en joc les seves capacitats i competències, cabdals per a desenvolupar-se en la societat actual i futura com és l’aprenentatge social, col·laboratiu o cooperatiu.

En concret, els estudiants participants –agrupats en equips de fins a quatre persones– han ideat un giny per transportar, barrejar aliments i generar un nou producte apte per al consum. Els participants han exposat la seva maqueta als jutges del Tecnorepte per mitjà d’un pechakucha (una presentació senzilla a partir de 20 imatges i uns 7 minuts) i la demostració del seu invent.

Com a novetat, aquest any els futbolistes Àlex Granell i Eloi Amagat, han participat en una entrevista en exclusiva, enregistrada prèviament, que s’ha emès al llarg de la jornada i que ha abordat temàtiques relacionades amb l’edició d’enguany: treball en equip, alimentació saludable i tecnologia. En l’entrevista, alguns dels estudiants han pogut formular preguntes.

Abans de finalitzar la jornada, s’han lliurat guardons a tots els participants.

El Tecnorepte és un projecte de l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach (ICE), l’Escola Politècnica Superior, el Consell Social i la Societat Catalana de Tecnologia de l’Institut d’Estudis Catalans) i compta amb el suport de l’Ajuntament de Girona i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. L’organització de l’activitat recau en un equip format per professorat de la Politècnica i d’instituts de la demarcació de Girona amb la col·laboració d’estudiants de la UdG.