Universitat de Girona > El Govern reconeix el talent del químic Miquel Costas i li lliura la distinció ICREA Acadèmia

Universitat de Girona

Els guardons distingeixen la tasca de recerca del professorat que desenvolupa la seva activitat a les universitats públiques catalanes i, alhora, contribueixen a retenir el talent investigador dins el sistema universitari de Catalunya.

El Govern ha distingit, aquest dimarts 30 d’abril, el talent de 45 investigadors i investigadores del sistema universitari català amb el lliurament de les distincions ICREA Acadèmia. L’investigador del grup de recerca Química bioinspirada, supramolecular i catàlisi (QBIS-CAT) de la Universitat de Girona (UdG) Miquel Costas és un dels reconeguts amb aquest guardó. De fet, l’any 2014, el científic ja va rebre aquesta distinció, en una edició on també es va guardonar la historiadora de la UdG, Rosa Congost.

Els guardons ICREA Acadèmia, que enguany arriben a la desena edició, corresponen a la convocatòria 2018 i reconeixen la tasca de recerca del professorat que desenvolupa la seva activitat en alguna universitat pública catalana. Alhora, contribueixen a retenir el talent investigador dins el sistema universitari de Catalunya.

Amb el reconeixement com a investigadors ICREA Acadèmia, els guardonats rebran 40.000 euros anuals cadascun, durant un període de cinc anys. Aquestes distincions estan destinades al professorat universitari que fa recerca i docència i, en especial, al que es troba en fase plenament activa i d’expansió de la seva activitat investigadora.

Per àrees temàtiques, la distribució ha estat la següent: ciències experimentals i matemàtiques (9), ciències de l’enginyeria (11), ciències de la vida i la medicina (9), humanitats (7), i ciències socials i del comportament (9).

Amb les noves distincions ja són 274 els investigadors i investigadores que han obtingut la qualificació ICREA Acadèmia a les universitats catalanes en el marc d’aquest programa finançat pel govern amb 6 milions d’euros anuals.

Per optar a les distincions ICREA Acadèmia, cal que el personal docent i investigador (PDI) contractat o funcionari de les universitats publiques de Catalunya estigui en possessió del títol de doctor/a; tingui una vinculació permanent i a temps complet a una universitat pública de Catalunya i estigui impartint docència de manera regular.