Universitat de Girona > L’estudiant Albert Garangou guanya el Premi CRACS 2019

Universitat de Girona

L’estudiant Albert Garangou guanya el Premi CRACS 2019

L’alumne de l’institut de la Bisbal ha construït una extrusora de filament format de polímers per reduir els residus plàstics i poder-los utilitzar en impressores 3D.

Vint-i-cinc estudiants de 2n de Batxillerat han protagonitzat la 7a edició del Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS), aquest dimecres dia 3 d’abril, a la Facultat de Dret de la Universitat de Girona (UdG). Cadascú ha compartit els resultats del treball de recerca davant d’un tribunal, que ha decidit atorgar el premi CRACS 2019 a Albert Garangou, alumne de l’institut de la Bisbal pel seu treball “L’extrusió de plàstic reciclat”.

Els altres guardons del Congrés han estat els següents:

Premi a LA MILLOR DEFENSA (dotat amb 500€)
Aleix Cabello (Institut de La Bisbal) pel treball “L'hormona del creixement”

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT CIENTÍFIC (dotat amb 500€)
Neus Juncà pel treball (Institut Montsoriu, de Breda) “Estudi comparatiu de la influència de l'assecat a l'exterior i a l'assecadora en les fibres tèxtils”

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT HUMANÍSTIC (dotat amb 500€)
Meritxell Prat (Institut Santiago Sobrequés i Vidal, de Girona) pel treball “Transmissió de les emocions a través del videoart”

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT DE LA SALUT (dotat amb 500€)
Mar Cortés (Institut Cap Norfeu, de Roses) pel treball “L'Alzheimer: música per reviure”

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT SOCIAL (dotat amb 500€)
Sandra Coca (Institut Pla de l'Estany, de Banyoles) pel treball “Un procés universal o individual? L'adquisició del llenguatge”

Premi a LA MILLOR RECERCA DE L’ÀMBIT TECNOLÒGIC (dotat amb 500€), premi patrocinat per l'Associació d'Empreses de Noves Tecnologies de Girona (AENTEG)
Daniel Santos (Institut Cap Norfeu, de Roses) pel treball “Battle Bot: construcció d'un battlebot utilitzant la plataforma Arduino”

Premi al VÍDEO MÉS CREATIU (dotat amb 500€)
Alba Cortés (Institut de La Bisbal) pel treball “La doble cara de la publicitat”

Premi al COMPROMÍS SOCIAL (dotat amb 500€)
Maryam Khilal (Institut de La Bisbal) pel treball “A les portes d'Europa”

Premi del PÚBLIC (dotat amb 500€)
Maria de Lucas (Institut Frederic Martí Carreras, de Palafrugell) pel treball “El rentat de mans i l'esterilització com a prevenció de malalties infeccioses”

Menció especial AL CENTRE EDUCATIU amb més treballs seleccionats pel Congrés
Institut de la Bisbal (La Bisbal d'Empordà)

El jurat ha estat format pels investigadors i investigadores de diferents àmbits de recerca de la UdG, Sílvia Simon, Olga del Rio, Gemma Ubasart, Joaquim Meléndez i Teresa Puig; el coordinador general del Consell d’Estudiants de la UdG, Isaac Coronas; la coordinadora del CRACS i representant de l’Àrea de Comunicació i Relacions Institucionals de la UdG, Núria Ayguadé; i Pere Urra, en nom del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Congrés a petita escala
El Congrés CRACS, convocat per la UdG, simula un congrés de recerca a petita escala i s’adreça als joves preuniversitaris per posar en valor l’esforç realitzat en el seu treball de recerca. El Congrés també ofereix un espai per assolir el darrer pas indispensable de tot procés de recerca: la comunicació i divulgació de les conclusions de la seva investigació.

En aquesta edició, el CRACS ha rebut 34 sol·licituds de participació, de les quals se n’han seleccionat 25. Hi participaran alumnes procedents de centres de secundària d’Arbúcies, Banyoles, Celrà, Figueres, Girona, la Bisbal d’Empordà, Palafrugell, Palamós, Roses i Torroella de Montgrí. L’Institut de la Bisbal és el centre amb més treballs seleccionats i, en conseqüència, rebrà una menció especial en el marc del congrés.

Per optar a la selecció, els estudiants han enviat un vídeo de només dos minuts explicant el seu treball de recerca. Els vídeos dels finalistes opten també al Premi del Públic. En només tres setmanes, les 25 candidatures han acumulat més de 32.000 visualitzacions i més de 6.000 “m’agrada”.