Universitat de Girona > Estudiants de batxillerat compartiran els resultats de la seva recerca al Congrés CRACS de la UdG

Universitat de Girona

Els finalistes divulgaran les conclusions del seu treball de recerca de batxillerat i optaran a dotze premis en un acte a la Facultat de Dret. Els vídeos dels participants ja han acumulat més de 32.000 visites.

Vint-i-cinc estudiants de 2n de Batxillerat es convertiran en investigadors i investigadores per un dia al Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS). Dimecres dia 3 d’abril, la Facultat de Dret de la Universitat de Girona (UdG) acollirà la trobada amb l’objectiu que els estudiants comparteixin el resultat de les seves investigacions publicades per mitjà del treball de recerca.

La 7a edició del Congrés CRACS, convocada per la UdG, simula un congrés de recerca a petita escala i s’adreça als joves preuniversitaris per posar en valor l’esforç realitzat en el seu treball de recerca. El Congrés també ofereix un espai per assolir el darrer pas indispensable de tot procés de recerca: la comunicació i divulgació de les conclusions de la seva investigació.

En aquesta edició, el CRACS ha rebut 34 sol·licituds de participació, de les quals se n’han seleccionat 25. Hi participaran alumnes procedents de centres de secundària d’Arbúcies, Banyoles, Celrà, Figueres, Girona, la Bisbal d’Empordà, Palafrugell, Palamós, Roses i Torroella de Montgrí. L’Institut de la Bisbal és el centre amb més treballs seleccionats i, en conseqüència, rebrà una menció especial en el marc del congrés.

Per optar a la selecció, els estudiants han enviat un vídeo de només dos minuts explicant el seu treball de recerca. Els vídeos dels finalistes opten també al Premi del Públic. En només tres setmanes, les 25 candidatures han acumulat més de 32.000 visualitzacions i més de 6.000 “m’agrada”.

El dia del congrés els finalistes defensaran la seva recerca i respondran les preguntes d’un tribunal format pels investigadors i investigadores de diferents àmbits de recerca de la UdG, Sílvia Simon, Olga del Rio, Gemma Ubasart, Joaquim Meléndez i Teresa Puig; el coordinador general del Consell d’Estudiants de la UdG, Isaac Coronas; la coordinadora del CRACS i representant de l’Àrea de Comunicació i Relacions Institucionals de la UdG, Núria Ayguadé; i Pere Urra, en nom del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Premis
Un cop avaluada la feina i defensada la recerca per part dels estudiants, el tribunal atorgarà dotze premis. El guardó principal és el Premi CRACS 2019, que valora l’originalitat i la metodologia de la recerca, la capacitat de síntesi, el rigor acadèmic, l’estructuració del treball, l’adequació de les fonts d’informació, i la innovació i creativitat del vídeo. El premi està dotat amb 1.500 euros i, com la resta de guardons, s’aplicarà com a descompte a la matrícula del curs 2019/20 de qualsevol estudi impartit a la UdG.

El CRACS també lliurarà els premis a la Millor Defensa, Millor Recerca de l’Àmbit Científic, Millor Recerca de l’Àmbit Humanístic, Millor Recerca de l’Àmbit de la Salut, Millor Recerca de l’Àmbit Social, Millor Recerca de l’Àmbit Tecnològic (patrocinat per AENTEG), al Vídeo més creatiu, al Compromís Social i a l’Emprenedoria. A més, s’atorgarà el Premi del Públic al vídeo que aconsegueixi més “m’agrada” al canal de la UdG a YouTube. Aquests guardons estan valorats en 500 euros.