Universitat de Girona > Organitzacions sanitàries del territori capten talent al Meeting Point de la Facultat d'Infermeria

Universitat de Girona

La tercera edició de la trobada té l’objectiu de connectar empreses i institucions sanitàries de referència del territori amb la institució i impulsar la incorporació  dels estudiants al món laboral.

La Facultat d’Infermeria de la Universitat de Girona (UdG) ha organitzat avui la 3a Jornada Meeting Point amb l’objectiu de connectar empreses i institucions sanitàries de referència del territori amb la institució i, en concret, per impulsar la incorporació dels estudiants al món laboral. Les organitzacions participants han interaccionat amb els estudiants d’últims cursos i alumni del Grau d’Infermeria. Pels estudiants és una oportunitat de conèixer com les entitats sanitàries seleccionen els seus futurs treballadors i quines són les seves previsions d’incorporació de personal.

La vicerectora d’Estudiants i Inserció laboral de la UdG, Laura Vall-llosera, ha inaugurat la jornada de captació de talent organitzada amb l’Oficina Universitat-Empresa i el Servei Català d'Ocupació. En el seu discurs, la vicerectora ha afirmat que, amb aquesta trobada, es pretén “formular mecanismes d’accés al món laboral i, sobretot, intensificar la confiança de les organitzacions sanitàries en els estudis i en els graduats i postgraduats en els àmbits de la infermeria i la promoció de la salut de la UdG”.

La jornada ha inclòs dues conferències. La primera l’ha pronunciada la consultora i coach professional Joana Frigolé, amb el títol “Com generar emocions i relacions constructives”. Després, el consultor en selecció de personal i ocupació d’Axxon, Xavier Santos, ha explicat “Com enfrontar-se a una entrevista de selecció”.

Posteriorment, al llarg de més de dues hores, ha tingut lloc el ‘meeting point’. Les organitzacions sanitàries han pogut conèixer els estudiants i els han ofert informació sobre previsions i procediments de contractació, períodes de presentació de currículums, requisits dels titulats, borsa de treball, etcètera. Entre les organismes participants hi ha, entre d’altres, el Centre Geriàtric Maria Gay, la Clínica Girona, la Clínica Salus Infirmorum, el Col·legi Oficial d’Infermers/eres de Girona, la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, l’Hospital General de Granollers, l’Hospital d’Olot, l’Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta, l’Institut Català de la Salut, l’Institut Català d’Oncologia i l’Institut d’Assistència Sanitària. Per la seva part, els estudiants han pogut conèixer les diferents institucions i, així, establir una xarxa de connexions per començar a projectar el seu futur.