Universitat de Girona > Marta i Anastasia, les estudiants que han guanyat la fase gironina de l’Olimpíada de Biologia

Universitat de Girona

La Facultat de Ciències de la Universitat de Girona ha acollit la fase gironina de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya. Divuit estudiants d’instituts de l’Alt Empordà, el Baix Empordà i el Gironès han participat a la prova.

La Facultat de Ciències de la Universitat de Girona (UdG) ha organitzat, el 2 de febrer, la fase gironina de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya 2019. Per sisè any consecutiu, la institució ha acollit aquesta prova on han participat divuit alumnes de set instituts de les comarques de l’Alt Empordà, el Baix Empordà i el Gironès.

La prova teòrica corresponent a la fase catalana s’ha desenvolupat simultàniament a totes les seus de Catalunya: Girona, Vic, Barcelona, Lleida i Tarragona. A la Facultat de Ciències, la jornada ha comptat també amb la conferència “Els medicaments: des de la recerca a la clínica”, a càrrec de l’alumni de la UdG i investigador del CIB-CSIC de Madrid, Daniel Lucena.

La Marta Gargallo Garasa i l’Anastasia Zhuchkova són les dues estudiants finalistes de Girona i participaran a la prova pràctica que tindrà lloc aquest dimecres, 6 de febrer a les Facultats de Ciències i Biociències de la Universitat Autònoma de Barcelona. La Marta és estudiant de Les Alzines (Girona) i l’Anastasia és alumne del Sant Jordi (Fornells de la Selva).

La Marta i l’Anastasia competiran entre els 20 finalistes de totes les seus, els primers del total de 339 participants de Catalunya. Els millors es proclamaran vencedors de l’Olimpíada de Biologia i podran recollir els seus premis en un acte de lliurament que es farà el 15 de febrer a l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona. A més, els sis millors classificats participaran de la Olimpíada Española de Biología que es realitzarà a Palma de Mallorca del 28 al 31 de març.