Universitat de Girona > La UdG convoca la 7a edició del Congrés CRACS per fomentar la recerca jove

Universitat de Girona

La UdG convoca la 7a edició del Congrés CRACS per fomentar la recerca jove

El congrés de recerca CRACS tindrà lloc el 3 d’abril a la Facultat de Dret i s’adreça a estudiants de 2n de Batxillerat. Els participants han de presentar un vídeo de dos minuts sobre els resultats del seu treball de recerca, que hauran de defensar davant d’un tribunal d’experts.

El Congrés de Recerca d’Alumnes de Centres de Secundària (CRACS) arribarà a la 7a edició el dia 3 d’abril a la Facultat de Dret de la Universitat de Girona (UdG). El Congrés CRACS simula un congrés de recerca a petita escala adreçat als joves preuniversitaris amb l’objectiu de posar en comú l’esforç realitzat per cada participant en el seu treball de recerca i divulgar-ne les seves aportacions.

La convocatòria ja està oberta a la recepció de sol·licituds. Per participar-hi, els estudiants han d’enviar un vídeo de dos minuts explicant el seu treball de recerca. La data límit és el 20 de febrer. D’entre tots els vídeos presentats, se’n seleccionaran 25. Els finalistes defensaran la seva recerca i respondran les preguntes d’un tribunal format per investigadors i investigadores dels diferents àmbits de recerca de la UdG, un membre del Consell d’Estudiants de la UdG i un representat del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Premis
Un cop avaluada la feina i defensada la recerca per part dels estudiants finalistes, el tribunal atorgarà 12 premis. El guardó principal és el Premi CRACS 2019, el qual valorarà l’originalitat i la metodologia de la recerca, la capacitat de síntesi, el rigor acadèmic, l’estructuració del treball, l’adequació de les fonts d’informació, i la innovació i creativitat del vídeo. El premi està dotat amb 1.500 euros i, com la resta de guardons, s’aplicarà com a descompte a la matrícula del curs 2019/20 de qualsevol estudi impartit a la UdG.

El CRACS també lliurarà premis, valorats en 500 euros, a la Millor Defensa, Millor Recerca de l’Àmbit Científic, Millor Recerca de l’Àmbit Humanístic, Millor Recerca de l’Àmbit de la Salut, Millor Recerca de l’Àmbit Social, Millor Recerca de l’Àmbit Tecnològic, al Vídeo més creatiu, al Compromís Social i a l’Emprenedoria. El Premi del Públic serà per l’autor del vídeo que aconsegueixi més “m’agrada”. A més, el congrés farà una menció especial al centre educatiu que obtingui més treballs seleccionats.