Universitat de Girona > Girona, entre les millors universitats per estudiar Medicina

Universitat de Girona

Girona, entre les millors universitats per estudiar Medicina

El Ministeri d’Educació situa la Facultat de Medicina de la UdG en les primeres posicions pel que fa al rendiment acadèmic, al costat de les universitats de Barcelona, Albacete i Ciudad Real

El Ministeri d’Educació considera que la Universitat de Girona (UdG) disposa d’una de les millors facultats de l’Estat per estudiar Medicina. A través de la seva plataforma “Qué estudiar y dónde en la Universitat (QEDU)”, el ministeri dona eines als futurs universitaris per escollir la facultat on volen estudiar en funció del rendiment acadèmic de la institució.

Segons la classificació, que inclou una llista de 46 centres de tot l’Estat on s’imparteix el grau de Medicina, la UdG apareix com a una de les millors quatre universitats públiques que presenten un rendiment del 96%. Al seu costat s’hi troben les universitats de Barcelona, Albacete i Ciudad Real.

Des d’una perspectiva global, tenint en compte també els centres privats, la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la Universitat Internacional de Catalunya, obté un rendiment acadèmic del 97%, mentre que la facultat de la Universitat de Navarra presenta un rendiment del 96%, com la Universitat de Girona.

Per darrere d´aquestes queden, amb un 95% de rendiment les facultats de Medicina de la Universitat de Saragossa i l´Autònoma de Madrid, la de de Ciències de la Salut i la Vida de la Universitat Pompeu Fabra i la de Ciències i la Salut de l´Esport de la Universitat de Saragossa. Tanquen la part alta de la llista, amb un 94%, la Universitat d´Extremadura i la Rovira i Virgili de Tarragona.

Les estadístiques del Ministeri també comparen les notes de tall per accedir al Grau de Medicina de la quarantena d´universitats públiques i privades que imparteixen aquests estudis. Amb un 12,14 en el curs 2017/2018, la UdG se situa entre les universitats amb una nota de tall més baixa, només per darrere de la Universitat de Vic (8,65), la Rovira i Virgili (12,08) i la de Lleida (12,14). En canvi, les facultats on fa falta una nota més alta per accedir-hi són la Universitat Autònoma de Madrid, amb un 13,11 i la València, amb un 12,88.