Universitat de Girona > Diana Ballart: “Ens vam abraçar i ens vam dir que aquell moment seria per sempre”

Universitat de Girona

L’estudiant Diana Ballart Cerdán relata els seus sentiments i els dels seus companys del màster d’Emprenedoria i Desenvolupament Empresarial de la UdG en guanyar el Dream BIG Challenge a Barcelona i l’Imagine Express a Londres. Aquesta setmana han presentat el prototip del Chupa Chip al Mobile World Congress.

“L’aventura va començar el 30 de novembre de 2017 a l’iFest. El millor de tot és que érem absolutament desconeixedors del que ens esperava. iFest és el repte d’emprenedoria impulsat per Catalunya Emprèn i Imagine Creativity Center, en el qual diversos grups de joves competeixen al Dream BIG Challenge amb la resolució de diversos problemes reals que llança l’organització, per tal d’aconseguir el gran premi del dia: anar a l’Imagine Express, el viatge Barcelona – París – Londres.

L’iFest, el ‘challenge’ de l’any

Els estudiants del màster d’Emprenedoria i Desenvolupament Empresarial de la UdG no vam dubtar ni un sol segon a participar-hi: quatre estudiants érem a pista en representació de l’equip i treballant en els reptes: Sára Földes, Josep Mota, Ivan Simón i jo mateixa. La resta de companys participaven des de la grada amb altres activitats. A nosaltres, el repte que se’ns va llançar era del Parc Científic de Barcelona i ens proposava el següent: Com preveure les malalties infeccioses tropicals a països subdesenvolupats mitjançant el Big data?

El mix de “països subdesenvolupats + malalties + Big data” era extremadament ambiciós, ja que havíem de crear un producte que fos senzill d’utilitzar, autònom pel que fa a bateria i connexió internet i amb capacitat de captar la malaltia… Sembla mentida, però únicament amb 3 hores vam aconseguir pensar el prototip del que avui estem enamorats: el Chupa Chip, el caramel intel·ligent que detecta a través de la saliva si un usuari té o no té una malaltia i que, després, digitalitza la resposta. Mitjançant el mètode Lombard d’Imagine vam desenvolupar la idea i… sí, vam guanyar. El Chupa Chip va ser el projecte guanyador de l’iFest i encara avui sento l’emoció del moment en què érem finalistes i podíem presentar la idea davant de tot el Palau Sant Jordi. I això de guanyar, què significava? Hi havia molta, molta feina per fer.

Els mesos de gener i febrer, entre exàmens finals i treballs del màster, ens vam estar reunint amb experts d’electrònica, medicina, sensors… i a poc a poc la idea del Chupa Chip va anar agafant forma. En la primera fase, per exemple, ens havíem de centrar en la detecció de la diabetis i vam pensar que la nostra manera d’arribar als usuaris seria anar directament a les escoles.

Imagine Express: feina, hores sense dormir i molta emoció

I per fi, va arribar l’Imagine Express: el 23 de febrer, un divendres, els quatre membres de l’equip vam pujar al tren que ens havia de dur a París. En el trajecte, vam estar treballant en la ideació del projecte i la resolució de la necessitat que complíem i la solució que aportàvem. El dissabte el vam centrar en prototipatge, model de negoci i comunicació, tot preparant el pitch final que faríem a Londres l’endemà. Per fi, al London Eye vam exposar la nostra idea i... vam guanyar! Vam quedar guanyadors de la nostra categoria “Acceleration” i l’emoció no ens cabia al pit. Havíem treballat fort, l’equip s’havia unit com mai i ens sentíem agraïts per l’iFest, per tot l’aprenentatge d’Imagine i ara, pel reconeixement del jurat final. Estàvem físicament cansats però més desperts que mai.

Presentar al 4YFN: un “WOW!” en tota regla
Els guanyadors de diferents categories de l’Imagine Express teníem el premi de poder presentar al 4YFN i així ho vam fer: vam pujar a l’escenari, vam fer el nostre pitch i vam gaudir com mai. Chupa Chip s’estava acostant al món, a la societat, i això ens omplia d’orgull. En acabar ens vam abraçar, en Josep, l’Ivan, el Sára i jo, i sense paraules ens dèiem que aquell moment seria per sempre.

Si tens un somni i lluites per aconseguir-lo, ets un dreamer
Nosaltres som quatre estudiants de la UdG que hem pogut estar en el moment i el lloc indicat, per mostrar el que tenim a dins: passió per impulsar un projecte com Chupa Chip. Però això, què significa? Que tu (sí sí, el que em llegeix!), tu, si ho sents dins teu, també pots ser un dreamer. Possiblement ja ho siguis, només et falta atrevir-te a viure l’experiència Imagine i adonar-te que encara tens molt més potencial del que creus, perquè un viatge així t’agafa, et treu de la teva zona de confort, et posa un comptador i et diu: “Ara, demostra tot el que ets capaç de fer.” I el millor de tot és que si vols, sempre pots.”

Notícia relacionada: El ‘xupa-xup’ de la UdG per detectar malalties infeccioses, millor idea disruptiva de l'iFest