Universitat de Girona > L’Escola de Doctorat fa deu anys amb la publicació de la tesi número 1.000 des de la seva creació

Universitat de Girona

Una recerca de Mari Corominas sobre el benestar de la infància és la tesi número 1.000 des de la creació de l’Escola de Doctorat de la Universitat de Girona, ara fa deu anys. L’Escola de Doctorat de la UdG va ser pionera ja que va ser la primera a constituir-se de tot l’Estat.

L’Escola de Doctorat de la Universitat de Girona (UdG) ha fet deu anys. La seva creació va tenir lloc uns mesos abans de la publicació del RD 99/2011, el qual regulava les ensenyances de doctorat a Espanya i, en particular, l'organització dels estudis de doctorat a partir de les escoles de doctorat. “Per aquest motiu, l'Escola de Doctorat de la UdG va ser pionera en molts aspectes”, assegura el seu director, Miquel Solà, ja que “va ser la primera de crear-se a les universitats catalanes i espanyoles i, per tant, és la primera que celebra el seu desè aniversari”.

En el marc del desè aniversari s’ha assolit una nova fita: aquesta tardor s’ha publicat la tesi doctoral que fa 1.000 des de la creació de l’Escola. “És obvi que aquest fet és una feliç coincidència; això indica una mitjana de 100 tesis defensades cada any des de 2010”, assenyala Miquel Solà. Tot i això, en aquesta dècada, el nombre de tesis de la UdG ha anat en augment i, en l’actualitat, es defensen unes 120 tesis cada any. El director de l’Escola de Doctorat destaca que aquests estudis mostren una gran paritat atès que es reparteixen per igual entre homes i dones.

L’Escola de Doctorat vertebra l’organització acadèmica i administrativa al voltant dels estudis de doctorat. Aquesta unitat vetlla per la qualitat de l’oferta acadèmica en la formació d’investigadors i investigadores i fomenta l’excel·lència de la recerca i la col·laboració amb centres de recerca externs en l’àmbit nacional i internacional.

Mil tesis
“La rellevància de l'experiència relacional per al benestar subjectiu de la infància: anàlisi de l'entorn familiar, escolar i local” és el títol de la tesi número 1.000 de la Universitat de Girona des de la creació de l’Escola de Doctorat. La seva autora és Mari Corominas Pérez, qui ha realitzat l’estudi en el marc del programa de doctorat en Psicologia, Salut i Qualitat de Vida amb un ajut predoctoral de la Universitat de Girona en col·laboració amb l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona.

Dirigida pels investigadors de l’Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida (IRQV) de la UdG Ferran Casas i Mònica González, Mari Corominas ha analitzat l’Enquesta de Benestar Subjectiu de la Infància a Barcelona, de l’any 2017. En l’entorn familiar, els nens i les nenes se senten millor quan són adequadament escoltats per les persones adultes i poden gaudir de temps en família. A l’escola, el seu benestar augmenta quan reben el suport dels companys i companyes en cas de tenir un problema. I, finalment, pel que fa a la seva vida a la ciutat, els nens i les nenes enquestats donen una gran importància a la presència d’entorns de joc, en especial a l’aire lliure. En definitiva, la tesi posa de manifest que tenir en compte les avaluacions dels infants sobre el seu propi benestar és pertinent a l’hora de prendre decisions que afectin o puguin afectar la seva vida.