Universitat de Girona > El projecte Diversity and Childhood coordinat per la UdG fa públics els seus primers resultats

Universitat de Girona

Els principals resultats d’aquest treball de camp mostren que tot i el desenvolupament de noves normatives per a protegir la diversitat sexual i de gènere, aquestes s’adrecen fonamentalment a persones adultes.

El projecte Diversitat i infància, que tracta la violència cap a la diversitat sexual i de gènere a la infància, ha finalitzat la seva primera part de desenvolupament. En aquesta fase s’han organitzat diversos tallers de recerca amb nens en set països de la UE, així com 110 entrevistes en profunditat en nou països europeus i més de 550 enquestes a professionals.

La Universitat de Girona és la coordinadora internacional del projecte i, juntament amb la Universitat Autònoma de Barcelona, ha dut a terme el treball de camp a Espanya.

Per la seva part, els infants que han participat mantenen un discurs d’acceptació de la diversitat sexual i de gènere, però també asseguren que en el seu entorn aquelles persones que no segueixen les normes sexuals i de gènere són freqüentment objecte d’assetjament i insults. En aquesta mateixa línia es van expressar també les professionals que van participar en l’enquesta i entrevistes.

Un altre resultat de la recerca mostra que, tot i que l’atenció en la infància tendeix a centrar-se en l’àmbit escolar, altres entorns com la família, salut, espai públic o mitjans de comunicació també són molt rellevants. En aquest sentit, el 85% de les professionals enquestades assenyalen que els infants i adolescents tenen por de ser rebutjats per familiars i amics. De fet, les famílies de nens i nenes trans* asseguren que els menors trans* reben un alt nivell de violència, fins i tot quan les famílies són solidàries amb els seus fills o filles.

Finalment, cal destacar que en general les professionals mostren sensibilització pel que fa a la diversitat sexual i de gènere en la infància i estan obertes a millorar la seva pràctica professional. Tanmateix, malgrat aquesta voluntat, la seva mirada tendeix a partir de lògiques heterosexuals i basades en el binarisme home/dona.

El projecte Diversity and Childhood es du a terme de la mà de 10 socis: la Universitat de Girona (Catalunya), com a coordinadora internacional del projecte, la Universitat Autònoma de Barcelona (Catalunya), Çavaria (Bèlgica), el Centre d’Estudos Sociais CES (Portugal), Hátter Society (Hongria), KMOP (Grècia), Lambda Varsòvia (Polònia), l’Associació Nacional de Drets de Lesbianes, Gais, Bisexuals i Transgènere LGL (Lituània), la Universitat de Ljubljana (Eslovènia) i Zagreb Pride (Croàcia).

Podeu trobar més informació del projecte, així com també els resultats de les activitats endegades a:  https://www.diversityandchildhood.eu/