Universitat de Girona > El Programa ICREA Acadèmia concedeix 3 distincions a investigadors de la UdG

Universitat de Girona

El Programa ICREA Acadèmia concedeix 3 distincions a investigadors de la UdG

L’investigador del Laboratori d’Enginyeria Química i Ambiental de la UdG (LEQUIA), Sebastià Puig, i els investigadors de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi (IQCC), Anna Company i Albert Poater, rebran 40.000 euros anuals durant els 5 anys que perdura el programa.

LInstitució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) ha resolt la convocatòria 2019 del Programa ICREA Acadèmiaamb la concessió de 3 distincions als investigadors de la Universitat dGirona, Sebastià Puig (LEQUIA), Anna Company (IQCC) i Albert Poater (IQCC)El programa ha atorgat 27 distincions més a altres investigadors de diferents universitats públiques catalanes.

L’objectiu del Programa ICREA Acadèmia, establert l’any 2008, és impulsar i premiar l’excel·lència de la recerca dels professors de les universitats públiques de Catalunya.

ICREA Acadèmia és un programa d’intensificació de la recerca destinat només al professorat que està impartint docència i que es troba en fase activa i d’expansió de la seva activitat. La dotació econòmica total de cada investigador beneficiari és de 40.000 euros anuals i el programa té una durada de 5 anys.

Les 11 convocatòries del període 2008-2019 del Programa ICREA Acadèmia han reconegut l’excel·lència de 269 investigadors, un 69 % dels quals són homes i un 31 % són dones. La distribució per grans àmbits científics dels 120 investigadors en actiu actualment és la següent: Social & Behavioural Sciences (17 %); Humanities (16 %); Experimental Sciences & Mathematics (21 %); Engineering Sciences (24 %); i, per últim, Life & Medical Sciences (22 %).