Universitat de Girona > El projecte “Eduparc Girona” guanya la 17a Beca Josep Pallach

Universitat de Girona

El projecte “Eduparc Girona” guanya la 17a Beca Josep Pallach

Es tracta d’un projecte educatiu vinculat als parcs i jardins de la ciutat de Girona i que ha estat proposat pels professors Meritxell Ribas, Khaled Matas i Olga Matas.

El projecte “Eduparc Girona”, presentat per l’equip professors i professores Meritxell Ribas, Khaled Matas i Olga Matas, ha guanyat la 17a Beca Josep Pallach. El guardó consisteix en una aportació econòmica total de 6.000 euros: d’aquest import, 3.000 euros els aporta l’Ajuntament de Girona i s’hauran de destinar al desenvolupament del projecte, i els 3.000 euros restants els ofereix l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach de la Universitat de Girona (UdG) i s’adreçaran a l’edició digital del projecte.

“Eduparc Girona” té com a objectiu dissenyar i desenvolupar un projecte educatiu vinculat amb els parcs i jardins de la ciutat de Girona, dotant-los de valor paisatgístic, ambiental i social, de manera que puguin esdevenir un recurs per a les escoles. Mitjançant el projecte, i a partir de diverses activitats i dinàmiques, l’alumnat podrà treballar i experimentar diferents aspectes curriculars i competencials relacionats.

L’Ajuntament de Girona i la UdG, a través de l’Institut de les Ciències de l’Educació Josep Pallach, convoquen cada dos anys la Beca Josep Pallach. Aquesta ajuda té com a objectiu principal fomentar i optimitzar la dimensió educativa i educadora de la ciutat de Girona. També té com a voluntat promoure l’estudi i el coneixement dels nombrosos recursos educatius de què disposa el conjunt natural i urbà de la ciutat; fomentar el treball col·lectiu i la formació de grups de reflexió i anàlisi de la realitat ciutadana, i promoure una intervenció educativa intencional que derivi en la producció de material didàctic útil a tota la comunitat educativa gironina.

Enguany, el jurat de la beca estava format per la regidora d’Educació i Esports de l’Ajuntament de Girona, Eva Palau; per la cap del Servei Municipal d’Educació del consistori, Dolors Casassa; pel director de l’Institut de Ciències de l’Educació Josep Pallach, Josep Duran; per la degana de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UdG, Montserrat Vila i per una de les guanyadores de l’anterior edició de la beca, Merche Ginés.