Universitat de Girona > L’Institut de Recerca Històrica ret homenatge al professor Josep Fontana

Universitat de Girona

L’Institut de Recerca Històrica ret homenatge al professor Josep Fontana

El 24 de gener ha tingut lloc a la Facultat de Lletres, i organitzada per l’Institut de Recerca Històrica, una jornada d’homenatge a l’historiador Josep Fontana Lázaro (1931-2018), que va ser investit Doctor Honoris Causa per la Universitat de Girona l’any 2013.

Josep Fontana és considerat  l’historiador més important per la seva producció historiogràfica i per la seva preocupació per la metodologia històrica del segle XX, no només a l’Estat Espanyol sinó també a Europa.

L’abast de la seva obra qualitativament –per la diversitat de temes dels que s’ha ocupat- com quantitativa fa del professor Fontana un del principals historiadors del segle XX a Europa. Per retre homenatge a la seva figura, l’Institut de Recerca Històrica ha organitzat una jornada acadèmica en què amigues, deixebles i el seu editor han remarcat els aspectes més destacats de la gran tasca de l’historiador. Així mateix, els alumnes dels estudis d’Història –grau i màster- han reflexionat a l’entorn de la seva obra.