Universitat de Girona > Un equip de la UdG, a la “Moritz University”, una iniciativa que promou el talent cerveser

Universitat de Girona

Un equip de sis estudiants de La Politècnica, que cursen els graus en Innovació i Seguretat Alimentària, Enginyeria Química i Enginyeria Agroalimentària, prenen part en aquesta iniciativa que pretén divulgar la cultura de la cervesa i que culminarà amb l’elaboració d’un producte fresc i sense pasteuritzar.

L'empresa cervesera Moritz, amb seu a Barcelona, ha posat en marxa "Moritz University", un projecte pioner dirigit als estudiants de les universitats catalanes que cursen els graus de Química, Enginyeria Química, Ciència i Tecnologia dels Aliments, entre d'altres, amb l'objectiu d’impulsar la cultura i el talent cerveser.

El repte consisteix a aprendre els secrets de fabricació de cervesa de la mà dels mestres cervesers de Fàbrica Moritz Barcelona, Albert Viaplana i Germán Melgarejo, que es convertiran en els mentors dels estudiants durant aquest procés, i que culminarà amb l'elaboració d'una cervesa fresca i sense pasteuritzar.

L'equip de la Universitat de Girona (UdG) està format per sis estudiants d'Innovació i Seguretat Alimentària, Enginyeria Química i Enginyeria Agroalimentària, de l’Escola Politècnica Superior. Segons Ferran Picart, capità de l'equip, “amb aquest projecte volem ampliar els nostres coneixements sobre la cervesa i posar a prova les competències que hem adquirit durant el grau i poder-ho fer amb un equip multidisciplinari”; i afegeix “per a nosaltres és un orgull poder representar la UdG i venim amb moltes ganes de guanyar aquest repte, encara que sabem que la resta d'equips no ens ho posarà gens fàcil.” Set equips d'universitats catalanes, seleccionats d'entre més de 150 sol·licituds, es disputaran el premi, que es lliurarà el mes d'abril, després de les defenses de les seves creacions cerveseres davant d’un jurat especialitzat format per mestres cervesers, beer sommeliers i professionals independents de diferents àmbits.

En la seva valoració, el jurat tindrà en compte no només la qualitat de les propostes presentades sinó també el seu component d'innovació, apostant així pel talent jove i la creativitat, senyals distintius de Moritz des de la seva fundació.

"Ara volem compartir la nostra experiència a través d'aquest projecte pioner que la marca emprèn amb la mateixa il·lusió que va posar en crear la primera cervesa de Barcelona al 1856. Amb aquesta iniciativa busquem crear el nexe d'unió entre el món acadèmic i el món professional per incentivar la creativitat, la innovació i el coneixement de la cultura cervesera", afirma Sergi Martínez, director de Màrqueting de Moritz.

El procés de formació i elaboració

Els estudiants, organitzats per equips de diferents disciplines, rebran formació exclusiva de la mà dels mestres cervesers de la Fàbrica Moritz Barcelona. "Es tractarà d'una formació no només teòrica, ja que també posaran a prova els seus coneixements universitaris i inquietuds a la nostra microcerveseria de la Fàbrica Moritz Barcelona, ​​i així podran aprofundir en altres àmbits relacionats amb la composició i elaboració de la cervesa, els ingredients i els aspectes organolèptics de cada recepta ", comenta Albert Viaplana, mestre cerveser de la marca.

El 6 de febrer tots els grups han rebut una Master Class a la Fàbrica Moritz Barcelona. Els concursants, després d'aquesta formació rebuda, treballaran en el disseny de la seva fórmula cervesera en les seves respectives universitats per tal que després, a la microcerveseria, amb un training individual per equips acabin elaborant-la.

El premi

La cervesa guanyadora es convertirà en la cervesa de temporada de la Fàbrica Moritz Barcelona el juny de 2020 i es comercialitzarà durant quatre mesos a la Fàbrica i al Bar Velòdrom. L'equip guanyador es convertirà en figura clau de la festa de presentació de la cervesa, on podran convidar els seus companys de promoció, professors, amics i familiars perquè provin la seva creació. A més, Moritz donarà el 10% dels beneficis de la venda de la cervesa guanyadora a un projecte relacionat amb la Universitat escollit pels propis estudiants.