Universitat de Girona > Nou investigadores de la UdG participen en el projecte “100tífiques”

Universitat de Girona

Nou investigadores de la UdG participen en el projecte “100tífiques”

El projecte “100tífiques” ha ofert més de 150 xerrades divulgatives el mateix dia, a la mateixa hora, per tot Catalunya, a càrrec de dones que treballen en disciplines cientificotècniques.

Nou investigadores de la UdG han participat en aquest projecte que ha tingut lloc l’11 de febrer, coincidint amb el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. La iniciativa “100tífiques” pretén fomentar l’impuls de vocacions científiques i/o emprenedores entre les nenes així com potenciar la connexió i interacció de científiques i ciutadanes, tot vertebrant accions bidireccionals.

Les xerrades de la UdG s’han adreçat a alumnes de centres de secundària, principalment del Gironès i han estat les següents:

• “De les cèl·lules a les proteïnes: les petites màquines que fan funcionar el nostre cos”, a càrrec de Carla Calvó Tusell, investigadora del Laboratori de Bioquímica Computacional: Disseny Racional de Nous Enzims (CompBioLab) a l’INS Montilivi de Girona
  • “Els robots, cada vegada més presents a la nostra vida”, a càrrec de Bianca Innocenti, investigadora del grup de recerca d’Enginyeria de Control i Sistemes Intel·ligents. EXIT- INS Llagostera (Llagostera)
  • “Tècniques d’anàlisi des de les molècules petites”, a càrrec de Lluïsa Matas Jordi, Cap dels Serveis Tècnics de Recerca de la UdG a l’INS Narcís Xifra de Girona
  • “Disseny d’enzims “a la carta” mitjançant ordinadors”, a càrrec de Sílvia Osuna Oliveras, investigadora del Laboratori de Bioquímica Computacional: Disseny Racional de Nous Enzims (CompBioLab) a l’INS Vall del Llémena de Sant Gregori
  • “Intel·ligència Artificial: la tecnologia que acompanya les nostres vides”, a càrrec de Beatriz López Ibañez, investigadora del grup de recerca d’Enginyeria de Control i Sistemes Intel·ligents. EXIT a l’INS de Celrà
  • “El canvi global vist per peixos, papallones i persones”, a càrrec d’Alba Serrat Llinàs del Department of Environmental Sciences a l’INS Sobrequés de Girona
  • “Explorant el Sistema Solar amb les matemàtiques”, a càrrec d’Esther Barrabés Vera, investigadora del grup de recerca d’Equacions Diferencials, Modelització i Aplicacions a l’INS Miquela de Bescanó
  • “La Química analítica: informació per un futur millor”, a càrrec d’Enriqueta Anticó Daró, investigadora del grup de recerca de Química Analítica i Ambiental a l’INS Ermessenda de Girona
  • “Química amb ordinadors”, a càrrec de Sílvia Simon Rabaseda, investigadora del grup de recerca de Disseny i Modelatge de Reaccions Catalitzades per Metalls de Transició a l’INS Santa Coloma de Farners

Aquesta a és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

L’edició d’enguany ha ofert més de 150 xerrades divulgatives simultànies per part de més de 180 investigadores del món de l’empresa i de centres de recerca i universitats en 100 escoles de Catalunya, mobilitzant més de 15.000 alumnes de 6è de primària i 1r d’ESO.