Universitat de Girona > L'ILCC impulsa l'actualització de la recerca i coneixement de Ramon Muntaner i la seva obra

Universitat de Girona

Sota la coordinació de Josep Antoni Aguilar, Sadurní Martí i Xavier Renedo, el volum 'Dits, fets i veres veritats. Estudis sobre Ramon Muntaner i el seu temps' aplega les darreres recerques sobre el cronista en les diverses facetes i sobre la seva 'Crònica', impulsades arran de la commemoració del 750 anys del naixement de Muntaner.

Els treballs recollits en aquest volum busquen fer justícia i posar en valor tant la memòria del vell Muntaner com a home d'armes, com la seva memòria com a home de lletres. És el que un escriptor, un cronista –i un home de combat– com ell es mereix a més de 750 anys després del seu naixement i amb el 700 aniversari de l'inici de la redacció de la 'Crònica' a tocar.

Després d'un congrés internacional impulsat per l'Institut de Llengua i Cultura Catalanes (ILCC) de la Universitat de Girona (UdG) que va tenir lloc el 2015 a Girona i Peralada arran de la commemoració del 750 anys del naixement de Muntaner, el conjunt d'estudis coordinats per Josep Antoni Aguilar, Sadurní Martí i Xavier Renedo, curadors del volum, aplega les darreres recerques sobre el cronista en les diverses facetes, i sobre la seva 'Crònica'. El llibre recull una vintena de treballs d'estudiosos catalans, valencians, francesos i italians que aporten noves dades sobre la figura de Ramon Muntaner i analitzen des de perspectives diverses la 'Crònica' com a text literari i alhora com a document històric.

Web de l'editorial

Fullegeu el llibre