Universitat de Girona > Institucions transfrontereres treballen per harmonitzar l’aprenentatge al llarg de la vida

Universitat de Girona

El 9 d’octubre té lloc a Tolosa de Llenguadoc la reunió estratègica del projecte POCTEFA Life Long Learning (LLL) TRANSVERSALIS, que té per objectiu enfortir els lligams i millorar la formació en l’àrea transfronterera de l’Estat espanyol, Andorra i França.

El Projecte aplega nou institucions d’educació superior -la Universitat de Perpinyà Via Domitia (que n’és el soci principal), la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat de Saragossa, les universitats de Tolosa, Jean Jaurès i Paul Sabatier, l’Instituto Mecánica Herramienta, del País Basc, la Universitat de Pau i la Universitat d’Andorra- situades en quatre regions d'aquests tres països.

En aquesta trobada, l’equip implicat en el projecte presenta les directrius en matèria de cooperació educativa, de mobilitat i d’aprenentatge com a part de la construcció de l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES).

Més concretament, els representants institucionals presenten l’activitat desenvolupada en l’equiparació de competències curriculars entre els països participants i el disseny de les proves pilot de la formació dual universitària. Així mateix, es posa l’accent en les possibilitats d’incloure el procediment de certificació i validació de la formació professional i continuada al llarg de la vida en l’entorn professional en el sistema d’educació superior de l’Estat espanyol.

El Projecte POCTEFA Life Long Learning (LLL) TRANSVERSALIS pretén harmonitzar i enfortir les pràctiques d’aprenentatge al llarg de la vida implementant un model de descripció transfronterera de diplomes per als agents econòmics així com formació que respongui a les necessitats d’aquesta àrea transfronterera, reforçant la mobilitat i desenvolupant programes de treball i d’estudi com a eixos de cohesió i cooperació territorial.