Universitat de Girona > Tractament avançat d'aigües residuals per a l'eliminació de compostos actius farmacèutics

Tesi doctoral de Luca Sbardella: "Evaluation and comparison of advanced wastewater treatment technologies to enhance the removal of pharmaceutical active compounds from WWTP secondary effluent". Direcció: Ignasi Rodríguez-Roda Layret, Joaquim Comas Matas, Alessio Fenu. Departament d'Enginyeria Química, Agrària i Tecnologia Agroalimentària. Aquafin

Durant els últims 20 anys, la presència de diversos compostos actius farmacèutics (PhACs) a les masses d’aigua ha guanyat una atenció creixent i preocupació arreu del món. Els efluents de les depuradores són una de les fonts principals de PhACs en entorns aquàtics. De fet, la major part de les depuradores són dissenyades per complir només amb llindars de contaminants convencionals, com són els nutrients, la matèria orgànica i els sòlids, però aquestes no són suficientment eficaços per eliminar compostos orgànics a nivells de traça. Es requereixen tractaments terciaris avançats per millorar la qualitat dels efluents de les depuradores que aboquen en masses d’aigua receptores sensibles, així com per a la reutilització d’aigua per a consum humà, per a la indústria i regadius.aquesta tesi contribueix a ampliar la cerca d’alternatives de tractament avançat d’aigües residuals per a l’eliminació de PhACs. Aquest treball proporciona informació sobre l’aplicabilitat de les tecnologies, els diferents mecanismes d’eliminació i el càlcul dels costs operacionals. Finalment, els resultats s’han ampliat utilitzant una avaluació de sostenibilitat mediambiental de cadascuna de les opcions de tractament i comparats amb les tecnologies d’última generació.

Lectura de la tesi: 22/5/2019