Investiga > Compra pública: The Ocean Plastic Innovation Challenge

Investiga

Compra pública: The Ocean Plastic Innovation Challenge

Projecte de National Geographic per tal d'identificar la problemàtica de plàstics als oceans i trobar-ne solucions.

Objectives:

The Ocean Plastic Innovation Challenge, a key component of National Geographic and Sky Ocean Ventures’ partnership to reduce plastic waste, asks problem solvers from around the globe to develop novel solutions to tackle the world’s plastic waste crisis. The challenge is a one-year competition composed of three complementary tracks that will run simultaneously:

Design Track: The Design Track challenges teams to identify pragmatic, investable solutions to improve food and beverage packaging and containers.

Circular Economy Track: The Circular Economy Track challenges teams to develop scalable business models and technology solutions, applicable across industries, to reduce plastic packaging waste and encourage the reuse and repurposing of plastic alternatives instead of discarding them after one use.

Data Visualization Track: The Data Visualization Track challenges teams to represent a relevant, credible data set related to the global challenge of plastic waste as a data visualization.

Tender:

Design Track-Circular Economy Track, A panel of expert judges will identify up to 10 finalists who will each win $5,000. Finalists will then compete for the grand prize of $100,000 and up to two second-place prizes of $45,000 each.

Data Visualization Track, The winner will receive $10,000, and the winning data visualization will be considered for digital publicationby National Geographic.

Aditional INFO: here

Event:

• RegistrationOpens:February11,2019
  • Inicial SubmissionDeadline: June, 11, 2019 Monday,
  • Finalists Selected:Weekof July 8,2019
  • Finalists’ Submissions Due: Week of November 11, 2019
  • Finalists Pitch Their Solutions to a Panel of Expert Judges: Week of December 9, 2019.
  • Winners Announced: Week of December 9, 2019

Contact:

National Geographic: https://help.nationalgeographic.com/customer/portal/emails/new

ACCIÓ: Oficina exterior de Washington, Eulàlia Borbalan, eborbalan@catalonia.com

Per al vostre coneixement, la compra pública d’innovació (CPI) és una actuació administrativa de foment de la innovació, orientada a potenciar el desenvolupament de solucions innovadores des de la demanda, mitjançant l’instrument de la compra pública.

Periòdicament es publica i actualitza aquelles licitacions possibles de compra, dels quals hi poden participar tant petites i mitjanes empreses com organismes públics. Si voleu informació més detellada podeu visitar l’enllaç d’ACCIÓ.

El contacte d'ACCIÓ: Diana Lloayza, 00 39 02 29 00 46 41, dloayza@catalonia.com

Contacte projecte: Fabio Tomassi, +39 040 375 5268, fabio.tomasi@areasciencepark.it

Finalment si  us interessa alguna oferta o teniu qualsevol consulta podeu contactar amb la Unitat de Valorització. (valoritzacio@udg.edu)