Investiga > Innoget: es buquen propostes d'aprofitament de tecnologies per optimitzar la força de treball

Investiga

Com podem aprofitar les tecnologies per optimitzar la mà d’obra i les operacions empresarials a diferents ubicacions i països per donar suport als requisits de segregació, proves i aïllament, alhora que minimitzem la interrupció i el cost empresarial?

Els països adopten diverses estratègies de prova com a mètode d'intervenció clau per frenar la Covid-19. Per exemple, a Singapur, s’utilitzen proves sistemàtiques per identificar i aïllar ràpidament pacients infectats. Això proporciona dades sobre taxes de transmissió, supervivència i mortalitat de malalties. Al seu torn, això ajuda als funcionaris de salut pública i als empresaris a trencar les cadenes de transmissions, a assignar recursos existents, a fer la continuïtat empresarial i a plans de gestió de riscos, mantenint de forma eficient i segura la comunitat més àmplia. Altres països de la regió adopten variants d’aquest enfocament i a diferents nivells d’escala.

Les empreses amb presència local i regional han d’adaptar-se a les postures adoptades als mercats respectius. Han de fer un esforç en els recursos operatius i la productivitat en tres aspectes importants: els treballadors han de prendre un temps lliure de la feina per realitzar proves, les empreses han d'adoptar mesures de segregació física i plans de continuïtat empresarial en cada lloc de treball per protegir els treballadors i han de fer front al cost d'administrar les mesures de prova i segregació necessàries.

GEAR busca una solució empresarial (aprofitant les tecnologies digitals i altres tecnologies complementàries) que ajudi a les empreses a optimitzar les operacions empresarials als mercats alhora que garanteix la seguretat de la força de treball. Concretament, la solució ha de basar-se en les dades i permetre la quantificació contínua del risc amb un llindar de risc regulable i generar opcions per a la presa de decisions.

Més informació: Enllaç.

Data límit: 12/08/2020

Suport en la gestió: Unitat de Valorització i Transferència de l'OITT - valoritzacio@udg.edu