Investiga > Innoget: es cerquen propostes per canviar la cadena de subministrament en un model més sostenible

Investiga

Com podríem transformar la cadena de subministrament en models de negoci més adaptables i sostenibles que també atenguin les exigències de les necessitats de la societat?

A mesura que la COVID-19 continua propagant-se, l'aturada econòmica i social ha provocat canvis importants a les empreses i en el comportament dels consumidors. El petit comerç ha estat especialment afectat. Els minoristes, mercats i restaurants s'han adaptat per fer front a les dures restriccions de l'estat que han afectat al viatge, avisos de treball des de casa i mesures de distanciament de seguretat. Els grans minoristes s’han tancat temporalment mentre que les pimes han sigut pressionades cap a les execucions hipotecàries i els acomiadaments.

Per això ha arribat la necessitat de reinventar-se. Les empreses s’han d’adaptar ràpidament als entorns canviants i les persones desplaçades han d’estar obertes a reorientar-se a nous llocs de treball amb demanda. Per exemple, ja hem vist que algunes indústries de viatges, hostaleria i d’B & B han recuperat la seva força de treball i els seus actius.

GIN té moltes ganes de buscar solucions destacables que puguin adaptar-se a les empreses existents amb models de negoci tradicionals i transformar les seves ofertes de productes i el mode de prestació de serveis davant de COVID-19 de manera que mantingui (i) la competitivitat empresarial; (ii) la responsabilitat social ajudant els treballadors desplaçats a posar-se de peu i, tot i aixó (iii) seguir complint les directrius del govern (com ara les mesures d’allunyament de la seguretat).

En lloc de veure alguns d'aquests canvis com a desviacions temporals de la norma, podrien ser una visió de com alguns d'aquests models de negoci i de treball adaptats poden ser rellevants més enllà d'aquest període difícil, oferint un model sostenible i un entorn operatiu més segur.

Més informació: Enllaç.

Data límit: 12/08/2020

Suport en la gestió: Unitat de Valorització i Transferència de l'OITT - valoritzacio@udg.edu