Investiga > UE: ERA-MIN3 Ajuts a la R+D en matèries primeres i en desenvolupament sostenible i economia circular

Investiga

La convocatòria està prevista obrir al gener 2021 i està co-finançada per l’AEI. El termini de presentació és a l’1 d’abril 2021

El passat 29 de setembre es va publicar el pre-anunci de la primera convocatòria conjunta 2021 de l’ERA-MIN 3 “Raw Materials for the Sustainable Development and the Circular Economy”.

L’ERA-MIN és una Xarxa pan-europea de 26 agències nacionals finançadores de la R+D+i, co-finançada per la Comissió Europea amb l’objectiu d’enfortir la comunitat de la recerca en recursos minerals.

L’ERA-NET ERA-MIN 3 començarà oficialment a partir del 15 de gener 2021 i tindrà un pressupost de 18M€.

L’objectiu de la convocatòria 2021 és la recerca basada en necessitats, dirigida a 3 tipus de matèries primeres no-alimentàries no combustibles: materials metàl·lics, materials de construcció i minerals industrials.

Concretament, hi ha 5 tòpics principals:

• Tòpic 1. Supply of raw materials from exploration and mining
  • Tòpic 2. Circular Design
  • Tòpic 3. Processing, Production and Remanufacturing
  • Tòpic 4. Recycling and Re-use of End-of-Life Products Recycling and Re-use of End-of-Life Products
  • Tòpic 5: Cross-cutting topics: proposals that address all innovations, also non-technological, to support for the transformation to a circular economy regarding: New business models; Improvement of methods or data for environmental impact assessment; Social acceptance and trust/public perception of raw materials; Environmental, social, and health safety issues.

Les propostes poden cobrir més d’un tòpic/sub-tòpic.

Els consorcis han d’estar formats per mínim 3 entitats legals de mínim 3 països participants diferents (min. 2 d’estats membres UE o estats associats a la UE - Turquia).

Els criteris d’elegibilitat de cada soci variaran en funció de l’agència nacional finançadora.

Terminis :

• obertura prevista: 15/01/2021