Investiga > Vigilància Tecnològica: sector agroalimentari

Investiga

Vigilància Tecnològica: sector agroalimentari

L'Oficina Espanyola de Patents i Marques (OEPM) posa a disposició el Butlletí de Vigilància Tecnològica "Sector agroalimentari". Podeu veure el butlletí al següent enllaç.

Els criteris relacionats amb la sostenibilitat cada vegada està prenent més importància. En primer lloc, per la necessitat de reduir l'impacte sobre l'ecosistema i fer un ús més raonable dels recursos naturals, i en segon lloc donar resposta a certes paradoxes del sector agroalimentari com la coexistència de la fam i la obesitat.

A l'edició 50 del Fòrum Econòmic Mundial (Wold Economic ForumWEF), reestrena manifest i es posa com a objectiu únic construir un món més sostenible i inclusiu.

Segons una enquesta realitzada per Nielsen assenyalava que un 81% dels enquestats consideren que les empreses han d'ajudar a millorar el medi ambient. Tot i les diferències generacionals, es pot dir que aquest pensament és col·lectiu. També va demostrar que el públic jove busca productes amb un compromís ètic i sostenible.

Actualment ja hi ha moltes entitats que aposten per la sostenibilitat i la reducció de l'impacte mediambiental. Per posar alguns exemples, Nestlé ha reduït el pes dels envasos i ha apostat pel reciclatge, Danone ha creat iniciatives com "Menja com pensis" la qual tracta de temes relacionats amb la salut de les persones, el respecte al planeta, etc. Pepsi s'ha proposat contribuir a la construcció d'un sistema alimentari més sostenible en sis punts: agricultura, aigua, envasos, productes, clima i persona.

Per acabar, aquest butlletí conté tota la informació en iniciatives mediambientals per part de les empreses i un conjunt de patents publicades que fan referència a aquesta qüestió.

Més informació: valoritzacio@udg.edu