Investiga > UE: Salut – H2020 incrementa la inversió per lluitar contra el COVID-19

Investiga

UE: Salut – H2020 incrementa la inversió per lluitar contra el COVID-19

La Comissió Europea (CE), en el marc de la resposta global contra el coronavirus, ha afegit 675M€ addicionals del programa Horizon 2020 per a finançar projectes d’investigació relacionats amb vacunes, tractaments, diagnòstics i teràpies contra COVID-19. Aquests 675M€ s’afegeixen als 325M€ ja invertits en accions específiques anteriors i l’objectiu de la CE és mobilitzar, abans de finals de maig 2020, un total de 1.000M€ per lluitar contra el coronavirus.

Es destaquen les següents accions:

- H2020 SC1 - Health, demographic change and wellbeing

Es destinaran 122M€ a una segona convocatòria específica contra el COVID-19.

Per altra banda, es sumaran 50M€ als 18 primers projectes concedits en la primera convocatòria.

- MSCA COVID-19 related applications

Es sumaran 36,5M€ a la convocatòria MSCA Individual Fellowships per a finançar la mobilitat

dels investigadors que treballin en temes relacionats amb el coronavirus.

- Innovative robotics solutions in healthcare

Inversió de 3,5M€ a la convocatòria "DIH-HERO Fighting COVID-19 – Using Robotics for Healthcare" actualment oberta.

S’espera que aquestes convocatòries es publiquin a finals de maig 2020.

Per a més informació consultar el següent document: Coronavirus Global Response factsheet - May 2020