Investiga > OEPM: Nou record de sol·licituds de patents europees d'origen espanyol

Investiga

OEPM: Nou record de sol·licituds de patents europees d'origen espanyol

El passat 12 de març de 2020, la Oficina Europea de Patents (OEP) ha presentat les dades estadístiques corresponents a l'índex de Patents 2019 que recull el número de sol·licituds de patents europees presentades el 2019.

El passat 12 de març de 2020, l'Oficina Europea de Patents (OEP) ha presentat les dades estadístiques corresponents a l'índex de Patents 2019 que recull el número de sol·licituds de patents europees presentades el 2019 i que podeu consultar al següent enllaç.

Pel que fa a Espanya, les sol·licituds d'empreses i investigadors per patens ha crescut un 6%, el que reflecteix la tendència creixent dels últims 5 anys situant a Espanya en posició 15 del top dels 50 països que més sol·licituds presenten a la OEP. En total són 1887 sol·licituds presentades d'origen espanyol.

Aquestes sol·licituds són en gran part procedents de la indústria farmacèutica, del transport i tecnologia mèdica. Pel que fa a regions, la Comunitat Autònoma de Catalunya és la que presenta més sol·licituds de patents, la segueix Madrid i el País Basc. El creixement més gran que s'ha registrat és a la Comunitat Autònoma d'Aragó (+232.5%, passant de les 4 sol·licituds de patent europea el 2018 a 133 el 2019).

El sector de les tecnologies digitals ha passat a liderar el rànquing de sol·licituds de patent europees presentades l'any 2019. Això reflecteix una ràpida transformació digital.

En els països líders de patents trobem: Estats Units (25%), Alemanya (15%), Japó (12%), Xina (7%) i França (6%).

Cal mencionar també, que quasi el 30% de les sol·licituds ha sigut presentada per una PIME, un investigador particular o una Universitat o centre públic d'investigador.

Més informacióvaloritzacio@udg.edu